מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אמילי מספרת על סבתא סימי צאיג

אני וסבתא בטיול בפריז
תכנית הקשר הרב דורי בבית ספרנו
סיפורה של סימי

שמי אמילי צאיג, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר רב דורי, ורציתי לספר על סבא וסבתא שלי.

לסבתא שלי קוראים: סימי צאיג, והיא נולדה לבית משפחת אזגי. לאחר נישואיה לסבי שלמה, קיבלה את שם המשפחה צאיג.

סבתי היא ילידת הארץ. היא נולדה בעיר רחובות, נולדה בתאריך: 28.11.52. לסבתא שלי יש שני אחים, אח ואחות. היא נישאה לסבי, שלמה, ולהם יש שני בנים ובת אחת מהם יש להם שבעה נכדים.

סבתא שלי, סיפרה לי שהיא הבת הבכורה  במשפחה. היא הייתה בתיחידה במשך שש שנים, עד שנולדו אחיה. סבתא סיפרה לי שהיא הייתה מאוד קשורה לאימא שלה. מערכת היחסים שלה עם אימא שלה הייתה מערכת של חברות, היא תמיד הייתה מספרת לה הכול: על החברים ועל בית הספר.

המקרה העצוב שאימא שלה, סבתא רבתא שלי, חלתה בגיל מאוד צעיר, היא הייתה רק בת 20. וסבתא שלי, שהייתה הבת הבכורה והגדולה, נאלצה לתפקד כאימא לשני אחיה הקטנים, גם אחות וגם אימא קטנה. אביה, נאלץ לעבוד קשה ונעדר רוב שעות היום בעבודתו לפרנס את המשפחה.

במהלך השנים, סבתי התחתנה עם סבא שלמה, נולדו להם שלושה ילדים. במקביל סבתא שלי המשיכה ללמוד ולהתפתח. סבתי למדה חינוך ופסיכולוגיה ועבדה כמורה לחינוך מיוחד, שזהו תפקיד מורכב ולא פשוט. היא הייתה במערכת החינוך במשך עשרים שנה. לאחר תאונה מצערת, סבתי לא יכלה להמשיך לעבוד ופרשה לפנסיה מוקדמת.

תמונה שלי עם סבתי בטיול המשותף שלנו בפאריז, התמונה ארוכה כמגדל אייפל

תמונה 1

הזוית האישית

אמילי צאיג: היה לנו מאוד כיף לעבוד ביחד למדנו המון אחת על השנייה.

מילון

מגדל אייפל
מגדל אייפל (אֵפֵל, בצרפתית: Tour Eiffel) הוא מגדל ברזל בפריז, בירת צרפת, המתנשא לגובה של 324 מטר. המגדל נבנה בשנת 1889 בשאן דה מארס, ליד נהר הסן, והוא אחד האתרים המפורסמים ביותר בעולם. המגדל נקרא על שם המהנדס גוסטב אייפל שבנה אותו. כשישה מיליון מבקרים פוקדים את האתר מדי שנה. נכון ל-2017 ביקרו בו למעלה מ-300 מיליון מבקרים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”למדתי שמשפחה זה הדבר הכי חשוב!“

הקשר הרב דורי