מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סידור התפילה המבורך

אני וסבא בבילוי משותף.
הסידור שעובר מדור לדור
סבא מסדר את התפילה

סבא שלי חיים נולד בשנת 1952 בטוניס.

בהיותו בגיל 13 אבא שלו נתן לו ספר סידור תפילה לבר מצוותו. הוא קנה את הספר כשהיה צעיר. סבא שלי קשור מאוד לספר הזה הוא שומר עליו מכל משמר עד כדי כך שהספר נשמר במצב מעולה עד היום! הספר שלו בן 65 שנים. סבא שלי למד עם הספר לבר מצווה שלו. הוא אוהב מאוד את הספר. הוא יעביר לי את הספר בבר מצווה שלי ואולי גם אני אעביר אותו אחר כך כשאהיה סבא לנכד שלי.

הספר עבר שני דורות מאבא שלו עד אליו. אני מתרגש מאוד להיות נציג הדור השלישי שיקבל את הספר מפני שהוא עזר מאוד לסבא. סבא שלי למד הרבה לבר מצוותו עם הספר והוא משתמש בו עד היום! אני אוהב את הספר הזה ומקווה שהוא יעזור לי כמו שהוא עזר לסבי. סבא שלי אמר לי שאני אקבל אותו מפני שאני הבכור ואני צריך אותו לעלייה לתורה לבר מצווה שלי טקס שיתרחש בעוד שנתיים.

סבא המליץ לי להעביר את הספר אחרי שיהיו לי ילדים ושגם להם יהיו ילדים כשאני אהיה סבא. אני חושב שאממש את ההמלצה הזאת כדי שהספר יעבור לדורות הבאים ואני מבטיח לעצמי שאשמור עליו מכל משמר כמו שסבי עשה.

אני חושב שלסבא יהיה קשה להיפרד מהספר ולהעביר לי את הספר, מפני שהוא כל כך קשור אליו, אבל אני בטוח שהוא יסתדר.

בתכנית הקשר הרב דורי נסענו לסיור, יום עיון בבית התפוצות. אחרי שהלכנו לבית התפוצות יחד עם סבא שלי, הוא הראה לי את ספר סידור התפילה והספר באמת נשמר טוב, הוא ספר יפה!

תמונה 1

הזוית האישית

רועי אלון: היה לי כיף לגלות יותר על סבא שלי ונהניתי. חשוב לי ורציתי לספר לו שהיה לי כיף מאוד יחד איתו.

מילון

לשמור מכל משמר
שמר בקפדנות, יותר מכל דבר אחר [נאמר לרוב על דבר יקר].

ציטוטים

”ספר סידור התפילה“

הקשר הרב דורי