מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סודם של סבא וסבתא

אגם אלפסי
סבא וסבתא
סבא וסבתא קנו בהסתר ספר תורה. הדבר ניגלה רק עם פטירתם.

אגם אלפסי מספרת על סבתא שלה סימי:סבתא שלי נולדה במרוקו בשנת 1953

סבא וסבתא שלי עלו ממרוקו ביחד בלי משפחתם וכשהם עלו באנייה סבתא הייתה בת 18 וסבא היה בן 28. סבא וסבתא שלי התחתנו בארץ ולאחר מכך נולד בשנת 1974 אבא שלי ואחריו עוד 6 ילדים: שלומי, אילן, מאיר, אורן, אורטל ושולי.

לסבתא יש היום 16 נכדים.

 

תמונה 1

סבא וסבתא בחתונת הורי 

סבא שלי היה רב והיא הקיים בית כנסת ומקווה וגם סבא וסבתא שלי קנו ספר תורה בסוד ואחרי ששניהם מתו גילנו שהם קנו ספר תורה. כשזה נודע למשפחה עשינו בשמחת תורה בערב הכנסת ספר תורה וכל הילדים והנכדים שעברו את גיל כתבו בספר תורה והבנות תפרו את העור ואחרי שהספר תורה היה מוכן עשינו שמחה גדולה וסעודת מצווה.

 אני מצרפת תמונה של צמיד שסבתא קנתה במתנה והביאה לנו.

 תמונה 2

הצמיד של סבתא 

סלט המלפפונים של סבתא

סלט מלפפונים של סבתא הוא המאכל האהוב עלי במיוחד.

לשטוף את המלפפונים הירוקים , לא לקלף ולחתוך לעיגולים דקים.לפרוס את הבצלים הלבן + הסגול לעיגולים ואת הבצל הירוק לקצוץ.לשטוף ולקצוץ את השמיר.לערבב בקערה את כל המצרכים ולהניח בצד לספיגת טעמים.

תמונה 3

סלט מלפפונים
 
ההתנדבות של אגם אלפסי 
אגם משתתפת בתכנית הקרש הרב דורי, בנוסף לתיעוד הסיפור של סבתא שלה סימי. אגם התנדבה השנה , במרכז היום לקשיש בחדרה לאוכלוסיה מבוגרת
אגם בדרך למרכז יום לאוכלוסיה מבוגרת
תמונה 4
 
אגם בפעילות עם האזרחיות הותיקות במרכז יום לקשיש
תמונה 5

אגם בפעילות בבית הקשיש 

העשרה:

מִקְוֶה הוא מאגר מים שאינם שאובים בנפח 40 סאה לפחות, אשר נועד לאפשר לאיש או אישה יהודים לקיים את מצוות הטבילה כדי להיטהר ממצבי טומאה שונים, וכן לטבול כלים חדשים שנקנו מגוי. בזמן שהיו מקפידים על שאר טומאות, היו טובלים במקווה כלים ובגדים שנטמאו ורוצים לטהרם. (ויקיפדיה)

תשע"ו   2016

מילון

בית כנסת
בית כנסת הוא בית התפילה היהודי. השם "כנסת" מקורו מהשורש כ.נ.ס, והוא נקרא כך על שם ההתכנסות של האנשים בו. בית הכנסת מכונה מקדש מעט מפאת קדושתו והשוואתו לבית המקדש.

ציטוטים

”אחרי ששניהם מתו גילנו שהם קנו ספר תורה“

הקשר הרב דורי