מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתי – אשה של שליחות

אראל בזרועותיה של סבתא קלודין
הנכדה אראל המתעדת
סבי וסבתי בשליחות מטעם הסוכנות היהודית לשטרסבורג

סבתי קלודין מלווה את העולות מאתיופיה
בשנת 1989 סבי וסבתי התגרשו וסבתי עברה להתגורר באשדוד. בשנים אלו עבדה סבתי במכונים לחינוך יהודי ציוני וכתבה תכניות לימוד. בשנת 1991 היא פגשה במקום עבודתה את דוד.
בשנת 1999, סבתי עברה לעבוד בחינוך הבלתי פורמאלי כמנהלת מרכז למידה לילדים שהתקשו בלימודים במתנ"ס נווה יהונתן באשדוד.
בשנת 2004, נולדתי נכדתה הראשונה. סבתי הייתה נוכחת בלידתי, היא זו שחתכה את חבל הטבור.
אני בזרועות סבתי קלודין

אני בזרועות סבתי קלודין

בשנת 2007 דוד וסבתי נשלחו לשליחות מטעם הסוכנות היהודית כשליחי עלייה בעיר מרסי שבצרפת.

בשנת 2009, סבתי ודוד התחתנו ואני שימשתי כשושבינה.
בשנת 2010 בחודש אלול סבתי נפטרה ממחלה קשה.

יהי זכרה ברוך.

הקשר שלי עם סבתי
כאמור, אני הנכדה הראשונה. וסבתי ביקרה אותנו הרבה מאוד ועזרה רבות לאימא שלי כי הייתי מאוד קטנה את הנעל הראשונה שלי קניתי עם אמי וסבתי.
אמי עבדה בעיר אשדוד, וכך מצאתי את עצמי מגיעה לאשדוד בכל בוקר עם אימא ,וסבתא הייתה לוקחת אותי למשפחתון שהיה במקום עבודתה  במתנ"ס נווה-יונתן. בסוף היום סבתא הייתה לוקחת אותי אליה הביתה ושם הייתי מחכה לאימא. סבתי לימדה אותי רבות. כשהתחלתי לדבר, סבתא לימדה אותי לקרוא לה "ממי" , שזה סבתא בשפה הצרפתית. כמו כן היא לימדה אותי לספור עד 10, וגם לשיר שירים.
סבתי ה'מורה' שלי

סבתי ה'מורה' שלי
סיום
סבתי נפטרה לצערי בגיל צעיר ממחלה קשה. הייתי אז בת חמש וחצי. היא לימדה אותנו על סובלנות, קבלת השונה, מתן עזרה לנזקקים ועוד הרבה דברים.
העשרה
מבצע משה: "הוא מבצע חשאי להעלאת יהודי אתיופיה לישראל שניהלה מדינת ישראל בשנים 1984 -1985"
"מבצע גור אריה יהודה או מבצע משה (21 בנובמבר 1984 – 5 בינואר 1985) היה מבצע אווירי במסגרת מבצע אחים להאצת פינויים של ביתא ישראל ממחנות הפליטים בסודאן לבלגיה ומשם לישראל. שמו המקורי "מבצע גור אריה יהודה" – ויקיפדיה
העיר שוכנת על נהר האיל, שהוא שלוחה של הריין, והיא מהווה את הגבול בין צרפת לגרמניה. שטרסבורג מהווה מרכז בנייה, הנדסה, רפואה ותקשורת גדול, והיא ידועה בבתיה היפים ואתרי התיירות הפסטורליים שבה. מקור השם "שטרסבורג" הוא מהשפה הגרמנית ופירושו "מבצר על צומת דרכים" ואכן העיר ומחוז אלזאס היו מצמתי המסחר החשובים באירופה.
"שטרסבורג (בצרפתית: Strasbourg – "סְטְרַסְבּוּר"; גרמנית Stra?burg; אלזאסית Strossburi או Schdroosburi), בירת אלזס-שמפאן-ארדן-לורן שבצפון-מזרח צרפת והעיר הגדולה ביותר בחבל זה, בעלת אוכלוסייה של 272,222 איש בעיר עצמה ו-764,013 במטרופולין שלה, נכון לשנת 2011, והיא העיר השביעית בגודל אוכלוסייתה בצרפת.‏" – ויקיפדיה
תשע"ו

 

מילון

שטרסבורג
העיר שוכנת על נהר האיל, שהוא שלוחה של הריין, והיא מהווה את הגבול בין צרפת לגרמניה. שטרסבורג מהווה מרכז בנייה, הנדסה, רפואה ותקשורת גדול, והיא ידועה בבתיה היפים ואתרי התיירות הפסטורליים שבה. מקור השם "שטרסבורג" הוא מהשפה הגרמנית ופירושו "מבצר על צומת דרכים" ואכן העיר ומחוז אלזאס היו מצמתי המסחר החשובים באירופה. "שטרסבורג (בצרפתית: Strasbourg - "סְטְרַסְבּוּר"; גרמנית Stra?burg; אלזאסית Strossburi או Schdroosburi), בירת אלזס-שמפאן-ארדן-לורן שבצפון-מזרח צרפת והעיר הגדולה ביותר בחבל זה, בעלת אוכלוסייה של 272,222 איש בעיר עצמה ו-764,013 במטרופולין שלה, נכון לשנת 2011, והיא העיר השביעית בגודל אוכלוסייתה בצרפת.‏"

מבצע משה
הוא מבצע חשאי להעלאת יהודי אתיופיה לישראל שניהלה מדינת ישראל בשנים 1984-1985. "מבצע גור אריה יהודה או מבצע משה (21 בנובמבר 1984 - 5 בינואר 1985) היה מבצע אווירי במסגרת מבצע אחים להאצת פינויים של ביתא ישראל ממחנות הפליטים בסודאן לבלגיה ומשם לישראל. שמו המקורי "מבצע גור אריה יהודה"

אסון מעלות
היה אירוע טרור פלסטיני שהתרחש במעלות ב15 במאי 1974. אירוע שבו נלכדו כבני ערובה תלמידים מצפת אשר לנו במעלות ובעקבות ניסיון חילוץ כושל נרצחו 22 מבני הערובה.

ציטוטים

”מסבתי היקרה למדתי על סובלנות, קבלת השונה, מתן עזרה לנזקקים ועוד הרבה דברים.“

הקשר הרב דורי