מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתוש בבית הספר

סבתא בשולחן הכבוד בחגיגות סדר פסח
אני וסבתא
הקושי לדבר עברית וההצטיינות שלאחריו

שמי נבו אלמליח השתתפתי השנה עם סבתוש בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר ויחד העלנו אחד מסיפוריה של סבתא. סבתא נולדה בעיר קזבלנקה לבית משפחת גינון, בשנת 1945 ועלתה בגיל תשע, בשנת 1955 לישראל.

סבתא הייתה כבת תשע כשעלתה לישראל ממרוקו. על אף שלא דיברה עברית, שיבצו אותה לכיתה ד'. סבתא מספרת שהיה לה קשה, אך היא השתדלה מאוד להשתלב בכיתה והיא הייתה שקדנית וחרוצה. היא הצליחה להשתלב יפה מאוד בכיתה וסיימה את שנת הלימודים הראשונה בציונים טובים.

סבתא למדה בבית ספר ממלכתי דתי "שמשון". היא מספרת: "בהפסקות נהגנו לשחק במשחקי חצר כמו קלאס, קפיצה בחבל, מחבואים, חמש אבנים, ועוד.

משחק משותף עם סבתו'ש

כאשר אני מבקר אצל סבתא, ולעיתים נשאר ללון בביתה, אנו משחקים במשחקים שונים שאנו אוהבים, כמו: חי, צומח, דומם, מילים נרדפות, הפכים, קריאת סיפורים והמחשתם ובמיוחד סיפורים מהתורה, וגם משחקים בחידונים.

סבתא בשולחן הכבוד בחגיגות סדר פסח בבית הספר שלי

תמונה 1

הזוית האישית

נבו אלמליח: אני אוהב לשבת עם סבתא, לשמוע מפיה סיפורים ולקבל עזרה בלימודים ואני מראה לה פעילות במחשב. סבתא שלי מרתקת בסיפוריה – בעיקר הסיפורים מן התנ"ך. אני רוצה לאחל לה שהיא תמשיך להיות סבתא מעניינת ואוהבת. אני אוהב אותה מאוד ומאחל לה חיים ארוכים.

מילון

ג'ין
בשפה המרוקאית: יפה ומלא חן

ציטוטים

”אם רוצים ומתאמצים משיגים את המטרה“

הקשר הרב דורי