מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא תמי מספרת לאלמה סיפורי מסורת והווי

אני וסבתא תמי
סבתא ומגילת העצמאות
סבתא ספרה לי איך הם נהגו לחגוג את החגים

שמי אלמה, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתי תמי. היא נולדה בשם תמר, אני קוראת לה סבתא תמי.

אני בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספרי ברמת חן מתעדת את הסיפור של סבתא תמי

תמונה 1

סבתא תמי מספרת על ילדותה בשכונת התקווה

"גדלתי בשכונת התקווה ולמדתי בבי"ס "רמבם" בי"ס לבנות בלבד. שיחקנו ונפגשנו בחוץ. המשחקים היו רבים: תופסת, קלאס, קפיצה בחבל, 7 אבנים, כדור, 3 מקלות, "דיברנו". משחקי חוץ בעיקר. רכבנו על אופניים והלכנו הרבה ברגל וקראנו בספרים. היו לנו הרבה חברים וחברות. בשכונת התקווה, היה לנו שוק גדול מאוד, אנשים רבים היו באים מכל מני מקומות לקנות בשוק המפורסם הזה".

סבתא תמי מספרת לי על נישואיה לסבא

"התחתנתי בשנת 1964 עם מרדכי איזון ועברנו לגור בבת ים. אחרי 3 שנים עברנו מבת ים לגור ברמת גן. במהלך השנים נולדו לנו 3 ילדים לתפארת. זכינו לשבעה נכדים מדהימים. אנחנו משפחה מאוחדת ומלוכדת מאוד מאוד. אנו נפגשים כל שישי לארוחת ערב, נפגשים גם בשבתות ובכל החופשות והחגים. את החגים תמיד חוגגים ביחד עם כל הנכדים, משחקים ביחד והנכדים נשארים וישנים אצלנו וכיף לנו ביחד".

לסבתא שלי החברות מאוד חשובה היא סיפרה לי על החברים שלה: " יש לי עשרה חברים שמלווים אותי מגיל 15. התחתנו באותה שנה ונולדו לנו ילדים באותה שנה, הילדים שלנו ושלהם שיחקו ביחד וגדלו ביחד. עברנו את כל השלבים יחד, חיתנו את הילדים ונולדו לנו נכדים. במהלך כל השנים, יצאנו לטיולים ביחד. בימי שישי בערב אנו נפגשים ומשחקים קלפים. החברות הזו נמשכת כך 50 שנה וכיף לנו ביחד עד היום.

חגים במשפחתנו

סבתא סיפרה לי שהם תמיד חגגו את כל החגים כולם ביחד: "אנחנו היינו חוגגים את החגים ביחד עם עם כל המשפחה האחים, אחיות, דודים ודודות כל המשפחה המורחבת. היינו כ – 50 איש מסביב לשולחן, אוכלים את מאכלי החגים ומברכים את הברכות שרים את שירי החגים ומספרים את סיפורי החג – כל חג ומנהגיו.

הזוית האישית

אלמה מיקנר: לי היה מאוד כיף לחוות תכנית זו עם סבתא שלי ולגלות הרבה דברים חדשים. למדתי גם המון דברים אישיים על סבתא שלי למשל, שהצבע האהוב עליה בלבוש הוא שחור, למדתי מה היא אוהבת במיוחד לאכול ולמדתי מסיפוריה על מסורת החגים במשפחה.

מילון

שכונת התקווה
שכונת התקווה שוכנת בדרום-מזרח תל אביב בגבולות דרך ההגנה בצפון, נתיבי איילון במערב, רחוב גבעתי ורחוב מצובה במזרח, ודרך לח"י בדרום. השכונה נוסדה בשנות ה-30, אך סופחה לתל אביב רק לאחר מלחמת העצמאות.

ציטוטים

”אנחנו היינו חוגגים את החגים ביחד עם עם כל המשפחה המורחבת. “

הקשר הרב דורי