מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שרה אז ועד היום

אני וסבתי במפגש הפתיחה.
הורי סבתי בחתונה.
בסיפור שלנו סיפרתי את סיפור חייה של סבתי מלידתה עד חתונתה והקמת משפחתנו.
לידת סבתי
שרה רבקה סבתא שרה נולדה בישראל בעיר נהריה בשנת 1949. עם לידתה אמה (שרה רבקה-מקור שמה של סבתי)  נפטרה ונשארה יחד עם אביה (אריה) שלא יכל לטפל בה מאחר והיה צריך לעבוד. המשפחה הקרובה עזרה מאוד אולם לבסוף נאלץ האבא להכניס אותה ל"אומנה" שם היא טופלה ובשבתות וחגים היה בא לטפל בה ולדאוג לה. בשנת 1950 עלו לארץ ההורים של אמא של סבתי (פיגה קופולוביץ) יחד עם בעלה יצחק ומאחר והם היו ניצולי שואה ללא משפחה ביקשו לטפל בסבתי ולגדל אותה כביתם.  על כך אביה הסכים והיא נלקחה על ידי הסבתא (פיגה ויצחק) שגידלו אותה באהבה רבה בנתניה.
ילדותה
 סבתי גדלה בבית מסורתי דתי. לכן בתחילה למדה במערכת החינוך הדתי גן, וכיתות א', ב'. ולאחר מכן עברה לבית ספר חילוני ביאליק. במהלך הבית ספר היסודי סבתי הצטיינה בספורט למשל: ריצה, מחנים, כדור עף, כדור יד… קיבלה תעודות הצטיינות. בכיתה ג' הגיעה לכיתה ילדה חולת פוליו (משותקת) שנזקקה לסיוע סיעודי וסבתא טיפלה בה במהלך כל השנים עד כיתה ח' באהבה ובמסירות רבה דאגה להביא אותה לבית הספר מביתה עם הכיסא גלגלים וגם החזירה אותה הביתה מבית הספר. הוריה לא ידעו זאת במהלך כל השנים.
בשנת 1950 נישא אביה שוב ונולדה לסבתי שני אחים (עמי ומנחם). בחופשים אביה היה לוקח אותה אליו לביתו שם הייתה מבלה את כל החופשות כמו כן היו נוסעים לטייל ולבלות. עד גיל 12 סבתי לא ידעה כי אביה הוא אביה אלא חשבה שהוא דודה. באחת הנסיעות גילה לה אביה את זהותו האמתית  וסבתא הייתה נסערת וכעוסה. "התקשרתי בבכי לסבתי שאישרה את הדבר " ומאז קראה לו אבא.
סבתי מקימה משפחה משל עצמה
עם סיום התיכון החלטתי ללכת לבית ספר לאחיות בקפלן שם פגשתי את נחמן. הוא הזמין אותה לצאת והם יצאו ולאחר שנתיים התחתנו.  גרו בבית ישן בלי ריצוף ושירותים אבל עם המון אהבה ועבודה קשה. סבא חקלאי ורפתן עד היום. בשנת 1970 סיגל נולדה לא היה קל לגדל אותה בגלל התנאים: לא הייתה מכונת כביסה על כן היה צריך להרתיח ולשטוף את החיתולים מבד ביד. בשנת 1972 אבי שי נולד. אבי היה ילד רגיש מבחינה בריאותית. בשנה זו סיימנו לבנות את הבית ועברנו לבית החדש שבו אנו גרים עד היום. 1976 נולד תמי וב1983 נולדה ליאת.
תמונה 1
 משפחתה כיום
כיום אני ומשפחתי מתגוררים במשק בקדרון. במהלך השנים לסיגל נולדו 4 ילדים. לשי נולדו 3 ילדים, לתמיר נולדו 3 ילדים ולליאת 2 ילדים וכולנו מתגוררים במשק. במשק אבי סבי ודודי עובדים בחקלאות ובמשק. אנו מבלים ביחד חגים ושבתות ונוהגים לשמור כשרות.
                                                           הסרטון של שרה וטל      

מילון

פייגה
ציפור.

ציטוטים

”שאם יש מכשולים אסור לוותר“

הקשר הרב דורי