מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שלי – מורה לאנגלית, מורה לחיים

סבתא רגינה והנכדה גאיה
סבתא ואני
העלייה שלה מברית המועצות לקרית גת

סבא וסבתא הגיעו לארץ בשנת 1978. סבתא עלתה לארץ מברית המועצות-אוקראינה-מהעיר רחיב.
 
הם גרו שנה שלמה במרכז קליטה שהיה באותה תקופה ממש חדש בקריית גת. סבתא נזכרת בשנה זו כשנה מלאת חוויות, היכרות עם אנשים מכל רחבי ברית המועצות. מרכז קליטה בשביל סבתא זו הייתה משפחה השנייה שלה! הם למדו שם ביחד שבע פעמים בשבוע עברית, חגגו ימי הולדת יחדיו. כולם נהנו מהעוגות הטעימות של סבתא רבתא שלי אידה (הגיעה ארצה ב-1976).
סבתא שלי היא אישה חרוצה ומשקיענית. היא הייתה תלמידה מצטיינת בלימודי עברית!! היא הייתה עוזרת לכולם כולל לסבא שלי ללמוד עברית. המקצוע של סבתא שלי זה מורה לאנגלית. גם לפני העלייה לארץ, באוקראינה סבתא עבדה כמורה לאנגלית בבית ספר, כ-10 שנים.
 
אחרי חצי שנה באולפן נשלחה לירושלים למכון גרינברג ללמוד שיטת לימוד אנגלית בבתי ספר תיכוניים.זה לקח לה חצי שנה היא הייתה בירושלים בתנאי פנימייה והייתה חוזרת רק בסופי שבוע. למילה פנימייה יש בדרך כלל אסוציאציה שלילית, אבל לסבתא יש זיכרונות הכי נעימים וחיוביים מהתקופה הזו. כל הסטודנטים היו על בסיס פנסיון מלא, שכלל אוכל טעים ומושקע, המכללה ארגנה להם טיולים בירושלים. הם השתתפו בטקסי יום השואה ויום הזיכרון בהר הרצל, שזו חוויה מיוחדת במינה. זו הייתה פעם ראשונה שסבתא שלי שמעה על נעמי שמר והייתה במופע היחיד שלה. בנוסף היא גם קיבלה דמי כיס ממשרד הקליטה.
 
באותה תקופה אמא שלי הייתה בת 4 בערך..   וסבתא רבתא שלי וסבא רבא ז"ל טיפלו בה. מ-1 לספטמבר 1979 סבתא התחילה לעבוד בתיכון גרוס כמורה לאנגלית למשך 6-7 שנים. ברגע שנפתחה חטיבה עליונה בתיכון שלאון היא עברה לשם ועבדה שם במשך 30 שנה, כמורה לאנגלית בחטיבה עליונה.
 
סבתא שלי השקיעה את כל הידע שלה במקצוע, היא השקיעה את הטוב לב שלה, את הסבלנות שלה לחנך וללמד ילדים! סבתא מאוד אהבה את המקצוע ולכן זה נתן לה פוש להמשיך ולהתקדם כל שנה .סבתא מאוד התחברה עם הילדים הם באמת אהבו אותה כמורה וכבן אדם. אף פעם לא שמעתי על בעיות משמעת וקושי שלסבתא נמאס ללמד תמיד היא הייתה חוזרת עם חיוך.לסיכום, אני חושבת שהעלייה והתאקלמות של סבתא בישראל הייתה מוצלחת ומלאת חוויות שלא שוכחים!!
 
העשרה
מרכז קליטה: "מרכז קליטה הוא מוסד מגורים בו מתגוררים עולים חדשים מיד לאחר עלייתם לישראל. זו שיטת דיור ייחודית לישראל, שמטרתה לאפשר לעולים החדשים להתאקלם, בסביבה תומכת, בחברה הישראלית במסגרת תהליך הקליטה. מרכזי הקליטה ממוקמים לרוב במקומות מרכזיים בערים השונות. ברוב מרכזי הקליטה ניתן ללמוד את השפה העברית במסגרת אולפן. מרכז הקליטה במבשרת ציון
כיום פועלים שישה מרכזי קליטה עיקריים (אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, כרמיאל ורעננה ומבשרת ציון) ובנוסף קיים מספר ניכר של מרכזי קליטה המיועדים לאוכלוסיות ספציפיות, קבוצות גיל, משפחות, רווקים ומשתתפי תוכניות מיוחדות של הסוכנות היהודית". ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

מרכז קליטה
מרכז קליטה הוא מוסד מגורים בו מתגוררים עולים חדשים מיד לאחר עלייתם לישראל. זו שיטת דיור ייחודית לישראל, שמטרתה לאפשר לעולים החדשים להתאקלם, בסביבה תומכת, בחברה הישראלית במסגרת תהליך הקליטה. מרכזי הקליטה ממוקמים לרוב במקומות מרכזיים בערים השונות. ברוב מרכזי הקליטה ניתן ללמוד את השפה העברית במסגרת אולפן. מרכז הקליטה במבשרת ציון כיום פועלים שישה מרכזי קליטה עיקריים (אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, כרמיאל ורעננה ומבשרת ציון) ובנוסף קיים מספר ניכר של מרכזי קליטה המיועדים לאוכלוסיות ספציפיות, קבוצות גיל, משפחות, רווקים ומשתתפי תוכניות מיוחדות של הסוכנות היהודית.

ציטוטים

”העלייה והתאקלמות של סבתא בישראל הייתה מוצלחת ומלאת חוויות שלא שוכחים!! “

הקשר הרב דורי