מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רינה למדה במכללה הטכנולוגית של חיל האוויר

לוגו של פנימיית חיל הא
מומבאי-המקום שאמא שלי גרה ונולדה בו.
רקע כללי:

שמי רינה חשמונאי, השם משפחה המקורי שלי הוא דויקר הנקבע על פי מקום מגורים. שם הכינוי שלי הוא ג'יפרי בהודית. נולדתי במומבי שבהודו בתאריך 21 לפברואר בשנת 1967. עליתי לארץ בגיל שנתיים כך שלא זכור לי הרבה, אך לפי הסיפורים של הורי המעבר לא היה קל, הוא היה קשה מבחינת שפה, חברים, מאכלים, בגדים, התנהגות וכו'.

הוחלט לעלות לישראל בגלל שהמשפחה של אמא (אחות ו 2 אחים) החליטו לעלות ואמא שלי לא רצתה להישאר בהודו לבד. כשהגענו לארץ התגוררנו בפתח תקווה וזה מכיוון שכך הוחלט בשבילנו.

כשהייתי קטנה אהבתי לקרוא, לשחק משחקי חצר ומלאכת יד. אני ממשפחה מרובת ילדים של 12 נפשו: הורי, אחי ושמונה אחיותיי, אני הילדה הרביעית. את בעלי יואב הכרתי כשלמדתי בתיכון. התחתנו בגיל 20 ויש לנו 3 ילדים – ברק, ספיר ושובל.

מכללה הטכנולוגית של חיל האוויר

כשהייתי בת 14 החלטתי לעבור ללמוד בפנימייה צבאית של חיל האוויר בחיפה. הורי התנגדו להחלטתי הם טענו שלא אסתדר שם וטענו שלילדה בת 14 יהיה קשה מחוץ לבית ורצו שכל ילדיהם יהיו לידם. המחשבה שילדתם תצא מהבית נורא הפחידה אותם. בנוסף לכך הם פחדו שהבת שלהם "תתקלקל" בזמן שתהייה בפנימייה.

למרות התנגדותם עברתי מפתח תקווה לחיפה וסיימתי את לימודי בטכני של חיל האוויר וזאת לאחר שהבטחתי להורי שאני לא "אתקלקל" כי אלמד בבית ספר עם מסגרת צבאית שלא תאפשר לי לעשות ככל העולה על רוחי. הסיבה שבגללה רציתי ללמוד בפנימייה צבאית היא שרציתי בעתידי להיות משהו מוצלח עם תפקיד חשוב בצבא.

"המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר והחלל (או בשמה הנוסף "בית הספר להנדסאי תעופה") היא בית ספר תיכון ומכללה של חיל האוויר, אשר תפקידם להכשיר טכנאים והנדסאים למערך הטכני של חיל האוויר. התלמידים בבית ספר זה מוגדרים כשוחרים ואת לימודיהם הם מתחילים בכיתות ט' או י'". (ויקיפדיה)

תמונה 1

בפנימייה נהניתי מלימודים ברמה ומחיי החברה הטובים שהיו לי שם. הדבר הכי טוב שקרה לי שם הוא שהכרתי שם את בעלי יואב. הלימודים היו במסגרת צבאית מלאה, כלומר מדים, מסדרים, ניקיונות, צעדות וכו'… בזמנו הכול נראה בסדר מכיוון שזו הייתה בחירתי וטענות לא היו לי אך בדיעבד החיים לא היו קלים לילדה בת 14. מסלול זה הוביל אותי לשרת בצבא ובצבא קבע שנים רבות בתפקיד בכיר.

הזוית האישית

שובל חשמונאי מביא את סיפורה של רינה חשמונאי.

מילון

המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר
המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר והחלל (או בשמה הנוסף "בית הספר להנדסאי תעופה") היא בית ספר תיכון ומכללה של חיל האוויר, אשר תפקידם להכשיר טכנאים והנדסאים למערך הטכני של חיל האוויר. התלמידים בבית ספר זה מוגדרים כשוחרים ואת לימודיהם הם מתחילים בכיתות ט' או י'.

ג'יפרי
מתולתלת

ציטוטים

”אנשים אמרו: "כשמישהו הולך לפנמיה הוא מתקלקל“

”מסלול זה הוביל אותי לשרת בצבא ובצבא קבע שנים רבות בתפקיד בכיר“

הקשר הרב דורי