מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא רבתא בתיה והנין עידן מביאים זיכרונות ילדות

עידן וסבתא רבתא בתיה
בתיה ומשפחתה
סיפורי ילדות של סבתא ושלי

שנות ילדותינו

שמי עידן זהבי, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי והבאתי את סיפור ילדותינו: סיפור ילדותה של סבתא רבתא בתיה ושלי עידן, הנין שלה.

סבתא נולדה תינוקת קטנה וחולנית ותנאי התבואה היו קשים ולמרות זאת התגברה הזיכרונות היותר ברורים הם מגיל ארבע מגן הילדים.

סבתא רבתא שלי

תמונה 1

בקיבוץ הילדים נמצאים רוב שעות היום בבתי ילדים או בבתי ספר ישנים אוכלים משחקים ולומדים. בשעות אחר הצהריים  הולכים להיות עם ההורים ללילה ההורים מביאים את הילדים חזרה לבתי הילדים מספרים סיפור נותנים נשיקה והולכים לחדר שלהם ועם הילדים שומרת הלילה.

סבתא בגן הילדים

בגן היינו מגיל 4 עד 6 הייתה לנו גננת מופלאה בדרך החינוך שלה שהייתה מלאה בהמצאות. בגן היה סדר שבועי בבוקר יוצאים לחצר [כשלא היה גשם] בחצר הייתה גינת ירקות לול תרנגולות הייתה בריכת דגים פעם בשבוע הוצאנו את הדגים לגיגית ואז אנחנו היינו הדגים ונהננו מהבריכה אחריי זה החלפנו את המים ניקינו את הבריכה מלאנו את הבריכה והחזרנו את הדגים למים. אחריי המקלחת כל יום היינו משחקים בתוך הגן לפעמים הקריאו סיפור או ילדים סיפרו דברים טובים ופחות טובים שקרו להם במשך השבוע פעם בשבוע היינו מביאים ספר וצעצוע והיינו מקבלים אחר במקומו למשך שבוע.

תמונה 2

ילדותו של עידן

נולדתי בבית חולים מאיר למרות שגרנו ברחובות ונולדתי שבוע לפני התאריך המצופה הייתי במשקל  3.300 תינוק חמוד עם עיניים כחולות ויפות. כשכבר התחלתי לאכול לבד אכלתי מבולגן. אהבתי לישון עם אבא במיטה עד שאחי הקטן נולד ותפס את מקומי. אחותי מאיה הייתה בגן השכן מעבר לגדר ובהפסקות כשיצאנו לחצר פגשתי אותה ליד גדר שהפרידה בין הגדר בגלל שהיא רצתה שניפגש

אני – עידן

תמונה 3

קישור למצגת באתר בי"ס "בין ההדרים"

הזוית האישית

שמי עידן זהבי, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי והבאתי את סיפור ילדותינו: סיפור ילדותה של סבתא רבתא בתיה ושלי עידן, הנין שלה.

המצגת שהכנו בתכנית הקשר הרב דורי

 

מילון

קבוצת גניגר
גִּנֵּיגָר הוא קיבוץ השוכן בצפון עמק יזרעאל, ליד מגדל העמק, בתחום המועצה אזורית עמק יזרעאל. הקיבוץ נקרא על שם יישוב מתקופת התלמוד - "נגינר" או "נגניגר", אשר היה, לפי המקובל, מקום מושבו של רבי יוחנן בן נורי. השם העתיק נשתמר, ככל הנראה, בשמו הערבי של המקום, גי'נג'אר.

ציטוטים

”סיפור ילדותה של סבתא רבתא בתיה ושלי עידן, הנין שלה.“

הקשר הרב דורי