מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא קיבלה מכונית ספורט אדומה

סבתא סלי
אליאנס בבירות
סבתי עלתה מלבנון לישראל ויש לה חיים מדהימים

שלי נולדה בבירות שבלבנון בשם סלי טליו, לאווה וז'ק. סלי היא ילדת "סנדוויץ'", לאחיה הבכור קוראים יצחק (זיזי) וכאשר הייתה בת 4 נולד אחיה הקטן, ויקטור (ויקו).

סבתי נולדה לבית אמיד, היו להם מנקה, מבשלת ומטפלת בילדים. בנוסף לביתם בעיר היה להם בית נוסף, בית קיט, בהרים. סבתא שלי למדה בבית הספר אליאנס בבירות ושם למדה את השפה העברית בנוסף לשפות המדוברות בלבנון, צרפתית וערבית. היא אהבה מאוד לשחק עם החברות במשחק 'משפחה', קלאס, קפיצה בחבל וטיפוס על עצים. פעם היא נסעה עם חברות באוטובוס לטיול בהרים.
כאשר התבגרה וקיבלה רישיון נהיגה, אביה רכש בשבילה מכונית ספורט אדומה עם גג נפתח.
סבתי עלתה לארץ בשנת 1970, כשהייתה בת 19, ועברה לגור עם הוריה בבית בחיפה שקיבלו מהסוכנות היהודית. כעבור כמה חודשים, באוטובוס לכיוון הים, ראה אותה אשר (מוסקו), עקב אחריה עד לים ורק שם קיבל אומץ לדבר אתה. החתונה התקיימה ב- 4 במרס 1971.
בעלה עזר לה להתקבל לעבודה בבנק לאומי, שם עבדה כ- 30 שנה. ב-4 בספטמבר 1972 נולדה בתם הבכורה, שרון. בתם האמצעית, לימור (אמא שלי) נולדה בשנת 1977 ובן הזקונים דני (דן) נולד בשנת 1983.
לפני 11 שנה סבתא פרשה מבנק לאומי וכיום היא עובדת בעסק של אחיה הקטן בתפקיד מנהלת חשבונות.
לסבתא יש 3 ילדים ו-3 נכדים.
התחביבים של סבתי: רקמה, ציור, לטוס לחו"ל, לארח את המשפחה, טיולים רגליים בחיק הטבע, טיולים בקניון ובילויים במסעדות, סרטים, פאבים וכו'.
כיום סבתי גרה עם סבי בשכונת רמות רמז שבחיפה. סבא יחגוג 68 בספטמבר הקרוב. כל שבת שנייה נפגשים בביתה שלושת ילדיה ושלושת נכדיה, וגם שלושת הכלבים שאנטי, ג'ינג'י ובונו! סבתא חיה חיים מאושרים, במיוחד בזכותי!
אליאנס – כל ישראל חברים: "כל ישראל חברים – ארגון תרבותי יהודי הפועל במספר ארצות. מקום מושב ההנהלה העולמית היה בתחילה ונשאר עד היום בפריז. הארגון הוקם על ידי קבוצת נכבדים יהודים צרפתים ב-1860".

תשע"ה 2015

מילון

אליאנס
כל ישראל חברים - ארגון תרבותי יהודי הפועל במספר ארצות. מקום מושב ההנהלה העולמית היה בתחילה ונשאר עד היום בפריז. הארגון הוקם על ידי קבוצת נכבדים יהודים צרפתים ב-1860

ציטוטים

”כולנו נפגשים אצל סבתא בכל שבת שנייה - שלושה ילדים, שלושה נכדים, שלושה כלבים!“

הקשר הרב דורי