מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ציפורה מספרת על משפחתה האהובה

שיראל וסבתא ציפורה
צל"ש שקיבל בני החייל יאיר
יאיר בני, קיבל צל"ש על שהציל מפקדו במבצע "חומת מגן"

סיפורה של ציפורה ארדרונאי

 יאיר בני, קיבל צל"ש על שהציל מפקדו במבצע "חומת מגן"

נולדתי בבית חולים ברזילי באשקלון בתאריך: 31.1.1957

גדלתי במעברה א' באשקלון בצריף העשוי מאסבסט. היה לנו חדר אחד שישנו בו כל המשפחה, ההורים וארבעה ילדים, שמעון, מזל, ציפורה ואורי אחי הקטן. אבי הוסיף חדר קטן למטבח וגם היה לנו בפינה מקום להתקלח.

היינו מחממים מים בפתיליה כדי להתקלח. בלילה היינו מדליקים עששית כדי שיהיה אור.

למרות כול הקושי היו לי חיים מלאים באושר ושמחה. אני זוכרת שהיינו משחקים כל ילדי השכונה בערב בתופסת גומי, חמש אבנים, קלאס וחבל.

כל המבוגרים היו מתקבצים יחד ויושבים אצלנו ליד הבית, מוציאים שולחן וכיסאות, מכינים תה עם בוטנים ומספרים סיפורים. אני זוכרת, את ההכנות לכבוד שבת או חג. היינו תמיד לבושים בבגדים חגיגיים.

גדלתי ולמדתי בבית הספר כצנלסון עד כיתה ח'. בגיל תשע שנים עברנו לבניין בין שלוש קומות ברמת אשכול. הייתי הולכת כל יום בשעה 16:00 אחה"צ למועדון. היינו משחקים שם דמקה, שח-מט, טניס שולחן. היו לנו גם חוגים. אני השתתפתי בחוגים כגון כלכלת-בית, ריקודי עם ותכשיטנות .

הופענו על הבמה ביום – העצמאות בריקודי עם. התחתנתי בגיל 18 ועברנו  לגור בכפר-סבא. שם נולדה לי בתי הגדולה סיגלית, שם חיבה שלה, סיגל. לאחר מכן חזרנו שוב לגור באשקלון.

באשקלון, נולדו לי אתי ויאיר. בשנת 1981 עברנו לגור בקריית-גת, בעקבות עבודתו של בעלי רחמים. גרנו בשכונת הזרע. הילדים היו קטנים ולכן לא עבדתי בקריית-גת.

בקריית-גת נולדו ילדי הנוספים: עודד, מור ובר. התחלתי לעבוד בחברת "בגיר" במחסן  אחרי שעודד נולד. לאחר מכן קידמו אותי לאחראית על האריזה והמשלוחים. נאלצתי לעזוב את עבודתי כאשר נולדו לי מור ובר כי העבודה דרשה ממני אחריות רבה ורציתי לגדל את ילדי, בלי שום לחץ ולהיות איתם. סה"כ עבדתי בחברת "בגיר" עשר שנים. השלמתי במתנ"ס, דרך לשכת התעסוקה, אחת עשרב, שנות לימוד שלא עשיתי בצעירותי, לאחר מכן עבדתי ב"אגודה למען הקשיש" במשך ארבע עשרה שנה. עקב תאונה בדרך הביתה, נאלצתי לעזוב את העבודה הזאת וישבתי בבית.

כרגע אני מחפשת עבודה שתתאים לי, לא עבודה פיזית.

גדלתי ילדים עם חינוך טוב, חינכתי אותם לאהבת האדם ויושרה. סיגל בתי, נשואה ויש לה שני ילדים: שיראל ולירן. אתי רווקה, עוזרת לווטרינר. יאיר, נשוי ויש לו 2 ילדים. יאיר בני, שירת בצבא ביחידת גולני בתור חובש קרבי ונפצע במבצע "חומת מגן" ב'גנין. הוא וקיבל צל"ש על שהציל מפקדו בשעת אש . שנה לאחר שאחיו נפצע האח השני, הבן נפצע מרסיס ברגלו , פציעה קלה . מור שנה אחרונה בשרות הצבאי. בר בטירונות בגבעתי. סיגלית עובדת ולומדת מינהל עסקים .

העשרה

חומת מגן: "מבצע חומת מגן (29 במרץ 2002 – 10 במאי 2002) היה מבצע רחב היקף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בשטחי יהודה ושומרון, שהתרחש בעקבות הפיגוע במלון פארק בנתניה, בו נרצחו 30 אזרחים ישראלים. מטרתו העיקרית הייתה לפגוע בתשתיות הטרור הפלסטיני ולעצור את גל הפיגועים, שהתעצם במסגרת האינתיפאדה השנייה. בפועל, צה"ל הצליח להגיע להישג חסר תקדים, שבסופו מיגר את הטרור כמעט לחלוטין, והרס את רוב התשתית הארגונית של הרשות הפלסטינית ביו"ש. המבצע היה נקודת המפנה באינתיפאדה השנייה, נקודה שלאחריה פחתו מאוד פיגועי הטרור, כמו גם מספר האבדות בישראל".ויקיפדיה
 
מורה מובילת תכנית, יפעת קורן 
תשע"ו

מילון

מבצע חומת מגן
מבצע חומת מגן (29 במרץ 2002 - 10 במאי 2002) היה מבצע רחב היקף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בשטחי יהודה ושומרון, שהתרחש בעקבות הפיגוע במלון פארק בנתניה, בו נרצחו 30 אזרחים ישראלים. מטרתו העיקרית הייתה לפגוע בתשתיות הטרור הפלסטיני ולעצור את גל הפיגועים, שהתעצם במסגרת האינתיפאדה השנייה. בפועל, צה"ל הצליח להגיע להישג חסר תקדים, שבסופו מיגר את הטרור כמעט לחלוטין, והרס את רוב התשתית הארגונית של הרשות הפלסטינית ביו"ש. המבצע היה נקודת המפנה באינתיפאדה השנייה, נקודה שלאחריה פחתו מאוד פיגועי הטרור, כמו גם מספר האבדות בישראל.

צל"ש
ציון לשבח

ציטוטים

”גדלתי את ילדי עם חינוך טוב, חינכתי אותם לאהבת האדם ויושרה.“

”יאיר בני, קיבל צל"ש על שהציל מפקדו במבצע "חומת מגן"“

הקשר הרב דורי