מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ציפורה מספרת לאלון

אלון מתעד את סיפורה של סבתא
מלוואח
בבית הספר סבתא הייתה ילדה שובבה

הארץ.

במפגשי תכנית הקשר הרב דורי, בהם השתתפנו השנה, סיפרה לי סבתא על ילדותה בגן ובבית הספר. היא ספרה לי על מעשי הילדות השטותיים שהם עשו כילדים, למשל כל מיני דברים שהם עשו כשהמורה הסתובבה אל הלוח, וכשהמורה יצאה לשנייה מהכיתה היא ועוד כמה תלמידים ברחו מהכיתה והסתובבו כל היום ברחוב.
כשסבתא שלי גדלה והתבגרה היא הכירה את יוסי. אחרי תקופת חברות הם התחתנו. לסבתא ציפורה ולסבא יוסי נולדו שלושה ילדים. ניר, משה וירון. ירון הוא האבא שלי. אחרי כמה שנים סבא יוסי וסבתא ציפורה התגרשו. בתקופה זו אבא שלי ירון היה בפנימייה. סבא שלי, יוסי, התחתן עם אישה אחרת  ונולד להם ילד ושמו איתן.
סבתא ציפורה סיפרה לי כיצד נהגה לפנק את ילדיה ולהכין להם ארוחת בוקר עם המאכלים שהם אהבו. היא הייתה נותנת לכל הילדים שלה מלוואח ושוקו לארוחת בוקר. עם השנים הילדים שלה גדלו, הם לא היו בבית.
הבנים גדלו והתחתנו. אחד מבניה, הדוד שלי ניר, גר בבית צמוד אליה ויש להם גינה משותפת.
העשרה
מלוואח: "מלאווח הוא מאכל תימני מסורתי העשוי מבצק עלים, על בסיס קמח, מרגרינה וקורט מלח וסוכר.
לאחר הכנת הבצק ישנן מספר דרכים לסיים את הכנת המנה: הדרך הנפוצה ביותר היא טיגון במחבת עם מעט שמן או מרגרינה. ניתן גם לאפות את המלאווח בתנור אפייה או בטוסטר."
תשע"ה 2015

מילון

מלוואח
מלאווח הוא מאכל תימני מסורתי העשוי מבצק עלים, על בסיס קמח, מרגרינה וקורט מלח וסוכר. לאחר הכנת הבצק ישנן מספר דרכים לסיים את הכנת המנה: הדרך הנפוצה ביותר היא טיגון במחבת עם מעט שמן או מרגרינה. ניתן גם לאפות את המלאווח בתנור אפייה או בטוסטר.

ציטוטים

”בבית הספר סבתא הייתה שובבה!“

הקשר הרב דורי