מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא עדית מגן מתנדבת

עדית ונעמה
עדית בטקס בבית התפוצות
התנדבותה של סבתא בקשר הרב דורי ובבית לוינשטין

בשנת 2000 פרשתי ממערכת החינוך אחרי כ-30 שנות עבודה כמורה. התלבטתי מה אעשה בשעות הפנאי שלי. החלטתי להתנדב ב-3 תחומים שונים:
1) בית הספר בו לימדתי כמדריכה בפרויקט הקשר הרב דורי.
2) כיתה א' בבית הספר בו לימדתי, ונכדי למדו, ולומדים.
3) בית חולים לוינשטיין.
הקשר הרב דורי: בפרויקט זה תלמידים מכיתה ו' ביחד עם סבא או סבתא מכינים מצגת על נושאים שונים כמו: עלייה לארץ, בן משפחה, ראשית ההתיישבות בארץ ועוד. זו השנה ה-12 שאני מלווה את הפרויקט ועדיין מתרגשת כל פעם מסיפורי הוותיקים ולא מחמיצה אף פגישה.
 
כיתה א': ליווי התלמידים בלימוד הקריאה והכתיבה, חשבון, ולא פעם גם תמיכה רגשית. כיף לי להגיע בבוקר לכיתה ולהתקבל בחיוך ושמחה, לעתים גם חיבוק חם מהילדים.
 
בית חולים לוינשטיין: פעם בשבוע אני מגיעה לבית החולים כמתנדבת. את היום אני מתחילה בסיוע למרפאות בעיסוק של מחלקה שעוסקת בנפגעי ראש. הפגיעה היא תוצאה של תאונת דרכים, פציעה בצבא, אחרי ניתוח ראש ועוד. התחומים בהם אני מסייעת מאוד מגוונים: שפה, חשבון, פיתוח אסטרטגיות חשיבה, מיומנויות מחשב, תאום עין יד ועוד. לא פעם מתפתחת שיחה אישית מול המאושפז ואין סיפוק גדול יותר מאשר לשמוע ממנו מילות הערכה ותודה על הסיוע שהוא זכה לקבל ממני. לאחר מכן אני מצטרפת לצוות המחלקה לשיקום נוירולוגי. כאן אני מקבלת את החולים והמשפחות החדשות שמגיעות. הן מגיעות נרגשות ומבולבלות. אני מלווה אותם בכל שלבי הקליטה, מרגיעה, מסבירה ודואגת ש"הנחיתה" תהיה רכה ככל שניתן. במידה ונשאר זמן מסייעת לצוות הסיעודי בכל הנדרש.
 
לסיכום: כל תחומי ההתנדבות שלי גורמים לי לסיפוק רב ויותר מאשר אני תורמת אני חשה נתרמת. ומה חושבת נעמה? אני חושבת שיש לי סבתא מדהימה ועוזרת, ונעים לי שיש לי סבתא כזאת.

מילון

בית לוינשטיין
בית חולים שיקומי הנמצא ברעננה. מרכז השיקום שייך לשירותי הבריאות הכללית והוא מוסד ייחודי בישראל ואחד ממרכזי השיקום המובילים בעולם.

ציטוטים

”כל תחומי ההתנדבות שלי גורמים לי לסיפוק רב ויותר מאשר אני תורמת אני חשה נתרמת“

הקשר הרב דורי