מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא סיימה קורס קצינות בגיל ארבעים וחמש

סבתא שושנה וניצן
סבתא שושנה בצעירותה
סבתי לא התגייסה לצבא אבל השלימה את חובתה כעבור שנים

התחתנתי בגיל 16, זו הסיבה שלא התגייסתי לצה"ל  בגיל 17 הפכתי לאימא.

בצעירותי

תמונה 1

 

 

החלום שלי היה להתגייס לצה"ל ולהיות חיילת

בגיל 40 בערך, קבוצה של נשים שלא התגייסו לצה"ל: מקריית מלאכי, קריית גת, אשקלון ואשדוד החליטו להגשים חלום ל-40 נשים להתגייס לצה"ל (כל אחת מסיבותיה לא התגייסה). פנינו לצה"ל, אשרו לנו ממפקדת קצין חיל ראשי להגמ"ר והג"א לעבור קורס מפקדות, מחזור מרץ 84. מצורפת תעודת קצין הג"א הנמנה עם כוחות המילואים של צה"ל מספר אישי: 3081793/מ.

לאחר סיום קורס המפקדות בגיל די מבוגר הפכתי להיות המפקדת של החברים של בעלי בהג"א, וכך גם הנשים הנוספות שסיימו קורס מפקדות.

תמונה 2

תמונה 3
תמונה 4
תמונה 5

עוד קודם לכן מוניתי לקצינת ביטחון בבית ספר אלי כהן, בו עבדתי כמזכירת בית הספר. הייתה לי תעודת הרשאה ממשרד הפנים לשאת כלי נשק מספר 31950 (ברטה) להגנה, על הנפש והרכוש. לצורכי ביטחון, בבית הספר אלי כהן מקריית מלאכי ובתחום כל הארץ. קיבלנו מקום ראשון בתרגיל שהיה בבית הספר אלי כהן בנושא ביטחון.

הזוית האישית

ניצן: החוויה הייתה מהנה ומחברת למדתי על סבתי רבות וביליתי עמה זמן איכות אני שמח שהייתה לי ההזדמנות להקשיב לסבתא ולכתוב את הסיפור שלה. אני מאחל לסבתא בריאות אושר ושמחה

סבתא שושנה:  התכנית היוותה הזדמנות נפלאה לבלות יחד סיפרתי את הסיפור שלי וניצן הקשיב התעניין ושאל שאלות. אני מאחלת לניצן להמשיך להיות סקרן חכם יצירתי וטוב לב.

מילון

הג"א
הג"א (ראשי תיבות: התגוננות בפני גזים והתקפות אויר) הייתה יחידה של צה"ל שטיפלה בהגנה אזרחית.

ציטוטים

”הייתה לי תעודת הרשאה ממשרד הפנים לשאת כלי נשק מספר 31950 (ברטה) להגנה“

הקשר הרב דורי