מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא סטריה היהלום שבכתר

סטריה ואמרי
סבתא ואני במהלך התכנית
חיי משפחה ואהבה ביישוב יבנאל
 סבתא סטריה, היא באמת היהלום שבכתר, אישה נפלאה…אני אוהב אותה מאוד.
סבתא אסטריה, אימא של אימא שלי, נולדה במרוקו לפני 75 שנים. היא נולדה בשנת 1939 בעיר מידלת שבמרוקו. בשנת 1951 בגיל 16 עלתה לישראל יחד עם עלייתה ארצה התגוררה עם משפחתה במושב הזורעים. משפחתה והתגוררה במושב הזורעים שם הכירה את סבי יצחק לאחר היכרות של מספר חודשים התחתנו ועברו לגור במושבה יבנאל. סבתא מספרת שלאמא שלה נולדו 6 בנות לאחר 4 בנים וכל הבנות לא שרדו ולכן יעצו לה שנשים אחרות יטפלו בסבתא כדי שהיא תישרוד ולא תמות מין אמונה טפלה ואכן סבתא הצליחה לשרוד לשמחת הוריה והייתה אהובה על כולם ושמרו עליה מכל משמר
סבתא מספרת שלאמא שלה היה קשה מאוד ללדת בנות. כל בת שנולדה מתה כעבור ימים ולכם כשעמדה ללדת את סבתי, המליצו לה, כשתיולד התינוקת, היא תמסור את ילדתה לאחת הנשים, לתקופה קצרה, לזמן מה, כדי שהאסונות לא יחזרו על עצמם. כך היה, סבתי התינוקת נמסרה, כעבור זמן הוחזרה סבתא למשפחתה בריאה ושלמה.
לסבתא שלי יש 6 ילדים 3 בנים ו-3 בנות. אמי זוהרית ,רותי ,דויד, מומי,עופר ועינת .סבתא גידלה את הילדים ולא יצאה לעבוד. רק אחרי שגדלו החלה סבתי לעבוד כטבחית המסעדה של ביה"ס ביבנאל .לאחר מכן סבתא עבדה במועצה המקומית של המושבה, כאם בית של המועצה המקומית ביבנאל עד ליציאתה לגימלאות
 לפני כ- 4 שנים יצאה סבתא לפנסיה.
סבתא אסטריה היא סבתא מיוחדת אנו קוראים לה , סבתא סטריה, היא באמת היהלום שבכתר: אישה נפלאה ומלאת חיים ומלאת חכמת חיים . אני אוהב אותה מאוד. סבתא אוהבת מאוד את ילדיה נכדיה וניניה עוטפת אותם בחום ובאהבה אוספת את בני משפחתה בביתה לארוחות הטעימות מעשה ידיה סבתא קשובה מתעניינת ומייעצת חברותית ואוהבת אורחים.
סבתא לא למדה קרוא וכתוב כילדה בבית הספר. רק בגיל מבוגר, במסגרת תכנית לימודים מיוחדים למבוגרים שנקראת "מועדון ביתנו " , סבתא למדה קרוא וכתוב. סבתא אוהבת מאוד את ילדיה ואת נכדיה ועוטפת אותם בחום. תמיד דואגת לאסוף את בני משפחתה כל שבת לארוחות המדהימות והטעימות להפליא !
סבתא בשלנית מעולה, אין בשלנית טובה ממנה. סבתא אישה חברותית אוהבת שביתה מלא השקט מפר
את האיזון לדבריה אז אנו מלוכדים המשפחה המורחבת כולם בבית של סבתא והיא החוט המקשר. על כך
אני גאה. אין סבתא כמו סטריה ועל כך כולם יעידו כי אם יש בעיה לסבתא תגידו כי בנוסף לפתרון הגון תקבלו גם בונוס שנון.

מילון

גימלאות
הזמן שבו אדם מסיים את עבודתו שעבד בה כל חייו, מקבל קצבה שממנה יוכל לחיות.

ציטוטים

” הכי חשוב להיות תמיד קשובה,מתענינית , חברותית ואוהבת אורחים “

הקשר הרב דורי