מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מעל גלי האתר

סבתא שלי ואני
תמונה מתקופת הנערות. סבתא הראשונה משמאל
סבתא שהיא שדרנית ברדיו

הפגישה הראשונה שלי עם הרדיו היתה בגיל 16. השתתפתי בכנס של מועצות תלמידים, ולשם הגיע צוות של תכנית הרדיו בקול ישראל "רדיו-עשרה" – תכנית שהיתה מיועדת לבני נוער, ורוב השדרים בה היו בני נוער. עורכת התכנית, אתי פולאק, הציעה לי להצטרף אל צוות התכנית, ואחד הראיונות הראשונים שערכתי היה עם הזמרת חווה אלברשטיין. כבר בגיל 16 אהבתי מאוד את שירתה, והתרגשתי מאוד לראיין אותה.

לפני שהתגייסתי לצה"ל עברתי ראיון אישי עם מפקד גלי צה"ל באותם ימים, יצחק לבני ז"ל, והייתי מיועדת לשרת בגלי צה"ל. אבל נפלה טעות, ושובצתי בקורס קלדניות. קורס, שבו היינו חובשות אוזניות, שומעות הוראות דרך האוזניות, ואמורות להקליד בלי להסתכל על המקלדת. קוראים לשיטה הזאת "הקלדה עיוורת". אם אני לא טועה – האותיות במכונות הכתיבה המיוחדות בקורס, טרם היות המחשבים, היו מכוסות, כדי שאכן תהיה זאת הקלדה עיוורת ולא נתפתה להביט על האותיות.

למדתי להקליד במהירות, כישור המשמש אותי גם היום במקלדת המחשב, אבל רציתי מאוד מאוד להגיע לשירות הצבאי שחלמתי עליו – שירות בגלי צה"ל. כל יום בצהריים הייתי מצלצלת לגלי צה"ל, מבקשת ש"יחלצו" אותי מקורס הקלדניות… עד שאכן זה קרה.

מאז, כבר במשך 46 שנה, אני עובדת בגלי צה"ל. תחילה כחיילת ולאחר 3 שנים – כאזרחית עובדת צה"ל. ערכתי, הגשתי ושידרתי מאות תכניות מסוגים שונים, וגם הייתי אחראית כמה וכמה שנים על תהליך הבחירה של חיילים לגלי צה"ל. במיוחד אהובה עלי התכנית "ספרים רבותי ספרים", שאותה אני עורכת ומגישה כבר כמעט 30 שנה. אני מראיינת סופרים, משוררים, מתרגמים, עורכי ספרים, מו"לים (מוציאים לאור), ילדים שאוהבים לקרוא ועוד. התכנית היא מגזין, שכולל כמה שיחות בנושאים שונים, אבל לא פעם אני מקדישה תכנית לנושא מסוים. למשל – לספרות אתיופית, לספרים שעוסקים באוכל, לספרי ילדים, ליוצרים כמו הסופר שלום עליכם,או סופרת המתח אגאתה כריסטי. לפעמים אני מראיינת סופר או משורר אחד במשך שעה, ולא פעם מפגישה לראיון משותף שני סופרים (לדוגמא – סופר ותיק וסופר צעיר).

אני אוהבת מאוד את העבודה על התכנית "ספרים רבותי ספרים". אוהבת את המפגש עם הסופרים, במיוחד אם אני האדם הראשון שמראיין אותם על ספר מסוים, והם קצת מופתעים מהשאלות. אוהבת את העבודה על התכנית עם המפיקים, שהם חיילים צעירים, המתחלפים כל שנה או שנתיים, ומוסיפים לתכנית ביצירתיות שלהם. אוהבת את העובדה שבזכות התכנית שלי זוכים סופרים ומשוררים לחשיפה, ואנשים שמקשיבים לתכנית מקבלים המלצות שעוזרות להם להחליט איזה ספר לקנות, איזה ספר לקרוא.

לא פעם מאזינים אומרים לי "אני מבשלת עם התכנית שלך" וזאת בזכות העובדה שהתכנית משודרת ביום שישי בשעה 5 אחר הצהריים.

אני מקווה שאמשיך לערוך ולהגיש את התכנית, ולהגיש את התבשיל המיוחד הזה למאזינים עוד ועוד. חלום שהתגשם לאורך שנים- נשאר חלום נעים ומספק, גם אם התעוררת ממנו ליום – יום.

תמונה 1

הזוית האישית

היה כיף לעבוד ביחד. אני (תלמידה) למדתי המון והיה לי נחמד לראות כמה מהר סבתא מקלידה. שתינו נהנינו מאוד מהתהליך.

מילון

מעל גלי האתר
משהו שמושמע ברדיו

ציטוטים

”"אם יש לך חלום - הגשימי אותו"“

הקשר הרב דורי