מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא לבנה מספרת לשירה נויפלד על חגיגת בת המצווה

בחצר הבית שתלנו פרחים
ביה"ס רמת החייל תל אביב
בת מצווה

הסיפור של סבתא לבנה

נולדתי בשנת 1943 לבית משפחת משה, בתל אביב.  בילדותי נהגנו לחגוג את כל ימי ההולדת. משפחות שעלו לארץ והקימו בתים כאן בארץ אחרי השואה.

הוריי, גרו בבית על קרקע עם חצר גדולה, בחצר גדלו פרחי גרניום, מסוגיהם וצבעיהם השונים, שחי שושנים, וכמעט כל עצי שבעת המינים – תמר, גפן ורימון. שתלנו מדי פעם שעורה, חיטה, תירס, בננות, תותים.

חגיגת הבת מצווה

כשהגעתי לגיל 12, גיל בת המצווה, חגגנו את האירוע בחצר הבית, מתחת לענפי העצים. ערכנו שולחנות בגינה, הקרובים הגיעו, חברים הגיעו, כל משפחתי התאספה. העמסנו על השולחנות, תקרובת, מטעמים מכל הסוגים, סלטים: מיונז, טחינה, סלט יווני, סלט חצילים. היו גם מגוון רב של תבשלים: מוסקה יוונית, בורקס מכל הסוגים, תבשילי תפוחי אדמה, מבושלים, מטוגנים וכמובן קינוחים שונים ומגוונים.

חגגנו ונהנו כולנו יחד, אני והחברות ישבנו ושרנו יחד, מאוד נהנו. חברים שידעו לנגן נגנו בחצוצרה, בקלרינט, ובאקורדיון. כולם שרו שירים ישראלים, ושירים יוונים, ונזכרו בנוסטלגיה שהיו מתאספים יחדיו בחצרות ביוון.

כך חגגנו את יום בת המצווה שלי.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר רמת החייל בתל אביב

מילון

בת מצווה
בת מצווה הוא היום בו מגיעה נערה יהודייה לגיל 12 ומתחייבת בקיום מצוות. הכינוי בת מצווה משמש גם לאירוע שלפעמים נערך סמוך ליום ההולדת. ויקיפדיה

ציטוטים

”חגגנו את האירוע בחצר הבית, מתחת לענפי העצים. “

הקשר הרב דורי