מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא זילפה – מורה ומחנכת בישראל

סבתא זילפה ועידן
חינוך
סבתא זילפה תרמה רבות בתחום החינוך. היא לימדה תלמידים במקומות שונים ברחבי הארץ.

שמי דביר זילפה נשואה לשלמה דביר לפני נשואי שם משפחתי היה קליבה אני סבתא של עידן יוזוק.

החלטתי לכתוב על נושא החינוך

למדתי בתיכון 4 שנים ולאחר מכן החלטתי לבחור במקצוע גננת ועברתי ללמוד בסמינר לגננות וכך נדדתי בכמה ערים בזמנו הייתי בסך כול נערה בת 18 התחלתי לעבוד בטבריה בכפר זיתים בשנת 1965 ללא תנאים נאותים להיכנס לכפר היה צריך בהליכה של 6 קילומטר רגלי זה לא היה בכלל קל אבל סיימתי את השנה בהצלחה.

דימונה

לאחר שנה בכפר זיתים העבירו אותי למחוז הדרום לדימונה שהיא עדין לא הייתה עיר בזמן עבודתי בדימונה חווינו חוויה לא נעימה בכלל פרצה מלחמת ששת הימים .

בדימונה חינכתי 4 שנים עם כול מיני עדות ועולים חדשים מרוקאים רומנים הודים מאוד נהניתי לעבוד בדימונה אבל הנסיעות היקשו עלי לכן ביקשתי העברה יותר קרובה ואז העבירו אותי לרעננה.

תמונה 1
סבתא זילפה מורה בדימונה
 רעננה

ברעננה התחלתי לעבוד בשנת 1969 4שנים חנכתי ברעננה ילדים מהולנד ארצות הברית מאנגליה וישראלים.

רעננה בזמנו לא הייתה עיר זאת הייתה מושבה ושם התמזל מזלי והכרתי את בעלי שהוא היה בזמנו תושב רעננה אהבתי מאוד לעבוד אבל שוב נדדתי והעבירו אותי לראש העין.

 

תמונה 2

סבתא זילפה ברעננה
 
  

פתח תקווה 1982

הגעתי לפתח תקווה עיר הולדתי בפתח תקווה חינכתי כ 12  שנים ילדים מכול העדות וזה היה נפלא בתקופה זו חווינו חוויה לא נעימה  הילדים הגיעו לגן עם מסכות תרגלנו הרבה בגן כיצד להיכנס לחדר ביטחון..

לצערי עייפו כוחותיי ביקשתי לפרוש מהמערכת לא הייתי די זמן בבית או כבר הייתה לי הצעה לעבוד כמתגברת בגני ילדים עברתי קורס מתגברות והתחלתי לעבוד תוכנית זאת עזרה מאוד לילדים להתגבר על הקשים שהיו להם בזמנו כמו למשל 1 מסלול בוקר בבואם לגן 2 הליכת עקב לצד אגודל וכן הלאה הליכת חתול הליכת מריצה קפיצות לתוך חישוקים כול זה עזר לחומר לימודי זה.

מאוד נהניתי לעבוד ולעזור לילדים החמודים ובכלל נהניתי מכול שנות עבודתי במערכת החינוך אבל לכול דבר יש גם סוף ופרשתי עכשיו אני נהנית כפנסיונרית עם הנכדים והמשפחה ובכלל.

תמונה 3

העשרה:

חינוך הוא תהליך של למידה, בו האדם רוכש ידע, מיומנות, ערכים או עמדות. באופן זה ניתן לראות את החינוך כמצבור של פעלות מכוונות, המשפיעות על התנהגות האדם ועל עצוב אישיותו[1]. הוראה עם מטה-קוגניציה מכוונת לעיצוב תודעת האדם ופיתוח דרכי החשיבה שלו.(ויקיפדיה)

 

תשע"ו   2016

מילון

עדה
חלק אוכלוסייה בעל מאפיינים ייחודיים

ציטוטים

”הילדים הגיעו לגן עם מסכות תרגלנו הרבה בגן כיצד להיכנס לחדר ביטחון..“

הקשר הרב דורי