מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא וסבא מספרים לנו

סבתא שלי ואנחנו בפעילות הקשר הרב דורי
סבא שלי ואנחנו באנדרטה אסון התאומים
סיפור החיים של סבא וסבתא

סבא נולד בשנת 1947 על גבול גרמניה בזמן שהמשפחה ברחה מהנאצים. הם עלו לארץ וגרו חמש נפשות במעברה בחדר אחד, ללא שירותים ומקלחת.

סבתא אילת נולדה בשנת 1949 ובילדותה היא, אח שלה ועוד ילדים גרו בבית ילדים בקיבוץ. לאח שלה היה מאוד קשה והוא רצה לחזור הביתה והוא לא יכל. סבתא נקראה בשם 'אילת' היות והיא נולדה בשנת שחרור העיר אילת, שנקראה "אום רשרש" לפני השחרור. היא נולדה כאחות תאומה לאח שקוראים לו עמרם. הם חיים עד היום בקיבוץ כפר סאלד.

כיום סבא וסבתא שלנו גרים בכפר סאלד ויש להם 14 נכדים. היום סבא שלי נהג אוטובוס, ולפעמים כשאנחנו ישנים אצלם אז אנחנו הולכים אתו לעבודה וזה ממש כיף. סבתא שלי עובדת במפעל ששמו 'לורדן', היא מנהלת חשבונות במפעל. כשאנחנו חולים, לפעמים אנחנו הולכים למשרד שלה, וגם זה כיף מאוד.

הזוית האישית

סבתא וסבא: מאוד נהנינו להיות אתכם, לחזק את הקשר, ורצינו לאחל המון בריאות והצלחה אהבה ונחת מכולם.

אור ויובל: היה לנו מאוד כיף להיות אתכם וללמוד מכם המון על החיים שלכם בעבר, ושיהיה לכם הרבה אושר, בריאות, שמחה ואהבה אתנו, יובל ואור

אנחנו עם סבא

 

תמונה 1

מילון

סיפולוקוס
מיכל סודה

אום רשרש
אום רשרש היה מתחם תחנה של משטרת המנדט ששכנה בחמש בקתות חמר בחופו הצפוני של מפרץ אילת. כיבוש אום רשרש, בסיום מבצע עובדה, היה שלב הסיום של מלחמת העצמאות. בשלטון ישראל התפתח המקום לעיר אילת. הבקתה שנותרה ממשטרת אום רשרש הוכרזה אתר מורשת. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בדור שעבר הייתה פחות טכנולוגיה, אז אנשים חיפשו את הפתרונות לבעיות בעצמם“

הקשר הרב דורי