מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא הייתה מחכה לגלידה שהבטיחו לה

אין כמו סבתא
סבתא ואחותה הגדולה
לסבתא היו חיים לא קלים, אבל זה רק חיזק אותה.
 סבתא אלה סיפרה לי על ילדותה
סבתא שלי נולדה ברוסיה וחיה עם אמא ואבא שלה. לפניי שסבתא שלי נולדה הייתה מלחמה עם הגרמנים ואבא שלה היה במלחמה. המלחמה הייתה בשנת 1941 ונמשכה 4 שנים. כשאבא שלה היה במלחמה, אימא שלה ושישה האחים  נשארו לבד והיה להם מאוד קשה. לא היה להם אוכל ובגדים והם אכלו רק דייסה וקצת לחם.
בשנת 1956 סבתא  שלי נולדה . כאשר היא הייתה בת שנה וחצי, אימא שלה נפטרה. סבתא שלי לא זוכרת את אימא שלה, כי היא הייתה תינוקת. אבא של סבתא שלי התחתן עוד פעם, עם אישה אחרת. האישה הזאת גידלה את סבתא שלי והייתה לה לאימא. כאשר אביה של סבתא התחתן עם אותה אישה, היא גם הייתה גרושה עם ילדה אחת. האימא החורגת של סבתא שלי ילדה עוד שני ילדים, וסבתא שלי גדלה במשפחה של 7 אחיות ו-4  אחים. אבא שלה עבד במכירות בשר כשר ואימה החורגת  עבדה בחנות של עיתונים וספרים.
סבתא הייתה בגן. האחות הגדולה של סבתא הייתה בת 17 והיא הייתה לוקחת אותה לגן כל בוקר. סבתא שלי תמיד הייתה בוכה ואחותה הייתה אומרת לה: "תחכי פה, אני אלך לקנות לך גלידה". סבתא שלי תמיד הייתה עומדת ליד השער ומחכה לגלידה שהבטיחו לה.
בסוף כל שנת הלימודים היה החופש הגדול  וסבתא שלי, כמו כל הילדים, הייתה  משחקת  בכל מני משחקים כמו: קלאס, מחבואים, גומי, חבל, כדורגל. כשנגמר החופש הגדול בגיל 7 סבתא שלי הלכה לבית הספר. היא הייתה מכתה א' עד כתה ט' באותו בית ספר וסיימה אותו בגיל 16. אחרי שסיימה את בית הספר, היא הלכה ללמוד במכללה ללימודי מטבח. היא למדה שם שלוש  שנים.

סבתא מתאהבת

יום אחד, כאשר סבתא הייתה בגיל 20, היא הלכה עם גיסתה לתאטרון, ושם היא פגשה בחור אחד. הם הכירו והתאהבו זה בזה והחליטו להתחתן. אבל הבחור הזה לא היה יהודי, ואביה של סבתא ואמה החורגת לא הסכימו שהיא תתחתן אתו. אז, סבתא שלי ובחיר ליבה החליטו שהם בורחים מהבית ומתחתני, בלי שאף אחד ידע. אחרי תקופה קצרה נולדה להם ילדה ראשונה, וזאת הייתה אימא שלי. לסבתא היה קשה מאוד לגדל את הילדה לבד והם החליטו לחזור הביתה. ההורים של סבתא קיבלו אותם באהבה. אחר כך נולדה להם עוד ילדה, דודה שלי. כך הם גידלו אותן ונתנו להן את כל אהבתם. כאשר אימי הייתה בגיל 19, סבתא וסבא שלי החליטו לעלות לארץ ישראל . אחרי תקופה קצרה, אימא שלי התחתנה עם אבא שלי ובשנת 2004 אני נולדתי.

מילון

ספסיבה בלשוייה
תודה רבה ברוסית

סדיס
שבי

ציטוטים

”מי שרוצה להצליח, צריך ללמוד ולהשקיע- אם אני רוצה להצליח בחיים ,אני צריכה להשקיע.“

הקשר הרב דורי