מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אביבה קונסולית לענייני תרבות בארה"ב

אביבה בריסקמן עם חברי הקבוצה
אביבה עם משפחתה
תרומתה של אביבה לתרבות ולאמנות בישראל

שמי אביבה בריסקמן לבית קלצקי, נולדתי בשנת 1936 בתל-אביב.

הייתי בצופים ולמדתי בתיכון "בית הכרם" שכיום מכונה "ליד"ה" כיון שהוא בי"ס תיכון הנמצא ליד האוניברסיטה. מאד אהבתי את בית הספר שלי. סיימתי את התיכון, התגייסתי לצבא בשנת 1954, הייתי ב"חיל הקשר" ועברתי לקורס קצינות, הייתי קצינה ב"חיל הקשר", קצינת מנהלה.

כשהשתחררתי מהצבא הלכתי ללמוד באוניברסיטה, למדתי סוציולוגיה ומדעי המדינה וגם התחלתי לעבוד במשרד החוץ במחלקת הקשר. במחלקת הקשר מעבירים מברקים לנציגויות ישראל ברחבי העולם ומסיבות ביטחוניות גם מצפינים את המברקים. העבודה הייתה מעניינת, עבדנו במשמרות וכך נתאפשר לי לשלב את הלימודים עם העבודה.

במשרד החוץ שמעתי מחברים ששרתו בחו"ל על לונדון, פריז ועל ערים נוספות ומאוד רציתי גם לבקר בחו"ל. לשמחתי הזדמנה לי אפשרות לעבוד בשגרירות שלנו בלונדון והייתה זו גם הזדמנות להכיר גם מוזיאונים חשובים ומרשימים בלונדון וגם הזדמנות לראות תיאטרון טוב.

עבדתי  בלונדון במשך שנה בלבד, אך לשנה זו הייתה השפעה על המשך עבודתי במשרד החוץ, מפני שלבקשתי עברתי למחלקה "לקשרי תרבות במשרד החוץ" ועבודה זו אפשרה לעמוד בקשר עם אמנים ישראלים, תיאטרון מוזיקה ומחול – תחומים שאני מאוד אוהבת.

 במסגרת עבודתי במשרד החוץ גם שרתתי בקונסוליה בניו יורק כקונסול לענייני תרבות בארה"ב.

במשך הזמן גם הקמתי משפחה. נישאתי בשנת 1959 לחיים בריסקמן, נולדו לנו 3 בנות: דנה, מיכל ורוני וגם זכינו ל-5 נכדים מקסימים: תומר, איתי, עמית יעל וגילי. 

העשרה

משרד החוץ: "משרד החוץ בישראל, כבמדינות אחרות בעולם, עוסק בגיבוש מדיניות החוץ של הממשלה, בביצועה ובהסברתה – המשרד מטפל בניהול יחסיה הבינלאומיים של המדינה. המשרד מייצג את המדינה בפני ממשלות זרות וארגונים בינלאומיים; שוקד על קידום קשרי הכלכלה, התרבות והמדע, ומקדם את שיתוף הפעולה עם ארצות מתפתחות. המשרד גם משמש ככלי מרכזי בטיפוח הקשרים עם הקהילות היהודיות בתפוצות. המשרד פועל בכמה מוקדים, דרך המשרד הראשי הממוקם בקריית הלאום בירושלים, ודרך נציגויות ישראל בחו"ל, שגרירויות וקונסוליות."

 תשע"ה

מילון

משרד החוץ
משרד החוץ בישראל, כבמדינות אחרות בעולם, עוסק בגיבוש מדיניות החוץ של הממשלה, בביצועה ובהסברתה - המשרד מטפל בניהול יחסיה הבינלאומיים של המדינה. המשרד מייצג את המדינה בפני ממשלות זרות וארגונים בינלאומיים; שוקד על קידום קשרי הכלכלה, התרבות והמדע, ומקדם את שיתוף הפעולה עם ארצות מתפתחות. המשרד גם משמש ככלי מרכזי בטיפוח הקשרים עם הקהילות היהודיות בתפוצות. המשרד פועל בכמה מוקדים, דרך המשרד הראשי הממוקם בקריית הלאום בירושלים, ודרך נציגויות ישראל בחו"ל, שגרירויות וקונסוליות.

קונסול
נציג רשמי של מדינה שאינו שגריר הנשלח למדינה אחרת לקידום מדיניות חוץ.

ציטוטים

”עברתי למחלקה "לקשרי תרבות במשרד החוץ" שם עמדתי בקשר עם אמנים ישראלים, תיאטרון מוזיקה ומחול “

הקשר הרב דורי