מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבטלנה בויצ'נקו – סיפור חיי

קשר רב דורי - עם המנחים הצעירי
קשר רב דורי סיור בבית תפוצות
אני מדפדפת בתמונות הישנות שלי והן כמו סרט ארוך
אני מדפדפת בתמונות הישנות שלי והן נהפכות לסרט שרשרת ארוך כמו החיים שלי בישראל.
לפני הרבה זמן, במדינה אחרת, עברתי : בית ספר, אוניברסיטה, תחילת חיי העבודה שלי, נישואין, הולדת ילדי ומות הורי האהובים.
הילדים גדלו, מצאו את דרכם בחיים. בהמשך סרט החיים שאני רואה הם נותנים לי במתנה נכדה יפיפייה שגידלתי בעצמי 5 שנים, בגלל בקשתו של בני הסטודנט.
מבעלי נפרדתי לאחר 25 שנות נישואין יחד, בשקט ובלי שישימו לב: "גמרנו את הסיפור שלנו, וקבענו לא להיכנס אליו שוב" . והנה אני לבד, מצבי גרוע : אף אחד לא מחכה לי: לא בבית ולא בשום מקום אחר, אף פעם.
אין לי למי להתקשר הביתה – אף אחד לא יענה. אין לאן למהר- אף אחד לא מחכה לי בקוצר רוח.
אני זוכרת שפעם אהבתי לקרוא, לא יכולתי לתאר את חיי ללא הספרים, עכשיו הטלוויזיה והמחשב התחילו להיות המלווים שלי יום יום. אולם, כל אלה רק חברים ווירטואליים, כאשר כל החברים האמתיים נמצאים בבית עם המשפחות והקרובים.
כמו קרן שמש חמה ומנעימה – צלצול מגבר לא מוכר: " גם אני לבד, וגם אני סובל! בואו נסבול ביחד." ( חברים שלי השקיעו זמן ומאמץ בזה- תודה רבה).
לאחר 5 שנות חיים יחד: אני ובעלי השני פטיה:  יש לי 6 נכדים ועוד מעט יהיו גם נינים: הצעיר ביותר מיכאל, אתמול היה לו יום הולדת השני. אחותו מריאנה בת 8. היא מצוינת בהכל, שמחה ויפיפייה: משחקת שחמט נגד המחשב ואפילו מנצחת,
לאחרונה ביקרו אותי עוד נכדים מחברובסק, משה וניקיטה. הם סטודנטים-שמחים, אנרגטיים ויפים. אני חושבת שזה האנשים הקרובים אליי,נעים לי איתם ונוח.
אני שמחה שהגורל עשתה לי כזאת מתנה טובה-  בן אדם שאהוב ודואג לי כאן – מתחת לשמיים הכחולים של הארץ הלא רגילה הזאת ישראל.
והשנה 2014 במסגרת תכנית תהיל"ה אני משתתפת בבית ספר אהל שם בתכנית של הקשר הרב דורי ונפגשת פעם בשבוע עם התלמידה אלינה צ'יקוסבקי, מפגש חברתי ומפגש בו אנו עובדות יחד על המחשב ואני מספרת את סיפורי.

 

מילון

внук
נכד

ציטוטים

”אני שמחה שהגורל עשה לי כזאת מתנה טובה !“

”אני מדפדפת בתמונות הישנות שלי והן נהפכות לסרט“

הקשר הרב דורי