מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלמה שעלה מרומניה

סבי מאחורה באמצע ביום חתונתו
אני עם סבא וסבתא בבית שלהם
החיים ברומניה לצד הנוצרים וסיפור העלייה של סבא

סבי שלמה (ברומנית: סולומון) נולד ברומניה בשנת 1935 בעיר פלטיצן ובזמן המלחמה היגרו אותם לעיר פיאטרה נימץ. רמת החיים אז היתה ירודה מאוד. הם גרו הורים וילדים, כל הילדים בחדר אחד. סבי הלך לבית ספר יהודי ונוצרי. היחס כלפי המורים אז היה יחס מכבד. אחרי שעות בית הספר סבי היה הולך לחברים יהודים ונוצרים והיה משחק כדורגל בתור שוער. אחרי בר המצווה שלו הלך סבא לתנועת הנוער השומר הצעיר. המשפחה שלו היתה דתית שומרת שבת, אשר היתה הולכת לבתי כנסת.

סבי עלה ארצה בשנת 1950. הוא עלה מפני שרצה לחיות במדינה יהודית, בגלל חשיבתו הציונית. סבי התיישב בנהריה. ההסתגלות היתה קשה מאוד מפני שלא ידע טוב כל כך את השפה, אך הכיר חברים ומצא עבודה. הלינו אותם אז בצריפים, אך סבי עבד קשה וקנה בית בנהריה. סבי היה נהג משאית וזו היתה עבודתו. נולדו לו שלושה בנים וכמות נחמדת של נכדים, ואפילו נין אחד. הילדים מפוזרים בארץ ובאים לבקרו לעיתים קרובות.

בהמשך חייו סבי הכיר את סבתי שושנה והם חיים יחד עד עצם היום הזה. שניהם פנסיונרים. אני מאוד אוהב להגיע לסבא וסבתא, אני מקבל מהם השראה, חום ואהבה!!!

הזוית האישית

הנכד קורן: היה אחלה לעשות איתו את העבודה. לתעד סיפור חיים של סבא זה מאוד מעניין.

מילון

סַבָּבָּה
(סלנג): 1. טוב מאוד, מצוין, משובח, רצוי, תקין. 2. תגובת הסכמה שפירושה בסדר, אכן כך. (ויקימילון)

פלטיצ'ן
פלטיצ'ן או פלטיצ'ני (Fălticeni) היא עיר במחוז סוצ'אבה שבצפון רומניה. העיר הנמצאת בחבל מולדובה על גבול חבל בוקובינה ובעברה הייתה בירת המחוז ההיסטורי "באיה". העיר שוכנת 25 קילומטר דרומית לעיר המחוז סוצ'אבה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא סבבה“

”אני מאוד אוהב להגיע לסבא וסבתא, אני מקבל מהם השראה, חום ואהבה“

הקשר הרב דורי