מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המלחמות בהן השתתפתי

סבא שלי דב ואני יותם
סבא דב ומשפחתו טרון אבא ואמא
היסטוריה של המלחמות בהן השתתפתי

משפחתי

נולדתי ברחובות יולי 1945 להורי משה ושרה טרון ז"ל. היו לי שני אחים יעקב ושולמית ואני הייתי בן הזקונים. משפחת אמי אוייזמן ניספו בשואה עם כל משפחתם, אמי עלתה לארץ מפולין עם בעלה (אבי) משה בשנת 1933. משפחת אבי משה טרון נספתה בשואה למעט אמו שרה שעלתה לארץ יחד אתם. תמונה של משפחתי גדלתי במושב גן יבנה. לאחר מכן עברנו לגור בגבעתיים וברמת גן.

תמונה 1

בגיל 24 התחתנתי ונולדו לי שתי בנות: יפעת וענבר (אימא של יותם). עבדתי מגיל צעיר בחברת תדיראן בתחומי הקשר ואלקטרוניקה.

השליחות שלנו בקולומביה

בשנת 1984 יצאנו אשתי ושתי הבנות לשליחות בקולומביה מטעם מקום העבודה. בקולומביה גרנו בבוגוטה והילדות למדו בבית ספר יהודי. היה נהוג בימי שישי ללכת לבית כנסת בערב ללכת לקבלת שבת וכן ארוחת שבת. היינו מסיירים בכל הארץ הגדולה והיה לנו קשר טוב עם המקומיים. העבודה שלי הייתה עם הצבא המקומי. לאחר שסיימו לימודים בבית הספר היסודי, למדו הבנות באוניברסיטה המקומית.

חזרנו לארץ בשנת 1996 לאחר שאימא של יותם, ענבר, קיבלה צו גיוס.  שתי בנותיי שרתו בצבא, למדו באוניברסיטה, נישאו והקימו משפחה.

היסטוריה של המלחמות בהן השתתפתי

מלחמת ששת הימים

השתתפתי כחייל בגדוד הקשר של חטיבת הצנחנים במילואים. הייתי חלק מהכוח ששחרר את ירושלים. תוך מספר ימים הסתיימו הקרבות. חלק מהמלחמה היה קשה מאוד. לדוגמה כיבוש גבעת התחמושת וכיבוש השטח שמסביב להר הצופים שהיה מנותק. לאחר שהסתיימה המלחמה הרגשתי שמחה עקב שחרור ירושלים העתיקה שהייתה לאורך כל ההיסטוריה של מדינת  ישראל מקום קדוש, ושמחתי שהייתי חלק מהיסטוריה זאת.

שער האריות

תמונה 2

מלחמת יום כיפור

גויסתי עם היחידה שלי במוצאי יום כיפור. לאחר מספר ימים לכיוון רפידים בסיני משם עברנו לכיוון תעלת סואץ למרגלות מוצב "הלקקן", שם החלה חציית תעלת סואץ לצד המצרי. שהינו משם משך שמונה חדשים ליד העיר איסמעיליה עד שנחתם הסכם הפסקת אש עם המצרים.

מלחמת לבנון

בשנת 1982 גויסנו ולאחר המתנה באזור מטולה, נכנס הכוח ללבנון עד אזור בירות. הכוח כבש את האזור. השתחררנו אחרי כעשרים יום.

צילומים מיוחדים:

משנת 1862 החלו במשפחתי לכתוב ולתעד בספר את הולדת הילדים, שמותיהם, תאריכים מיוחדים וכן תרופות לכל מידי בעיות רפואיות כגון כאבי ראש. מצורפים כאן שני תמונות של הספר.

הספר המשפחתי שלנו

תמונה 3

 

תמונה 4

הזוית האישית

יותם הנכד: הייתה לי חוויה לעבוד עם סבא. למדתי יותר על משפחתי ועל סבי ובמיוחד נהנתי לעבוד איתו.

סבא דב: היה לי העונג לעשות עבודה ביחד עם יותם בפעם הראשונה וכן למדתי בהכנה הרבה מדליה.

מילון

איסמעיליה
עיר במצרים

ציטוטים

”קשר משפחתי - דם זה לא מים“

הקשר הרב דורי