מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא רבא יעקב ממקימי גת רימון

סבא רבא יעקב ז"ל
משפחתו של סבא אילן הקון בתמונה
יעקב הצטרף לתנועת השומר הצעיר ועלה כחלוץ לפלשתינה

אילן סהר מספר לרועי את הסיפור על סבא רבא יעקב:
"הסיפור הוא אודות חייו של אביו (יעקב קרוסהר ז"ל), שנולד בשנת  1904 בגליציה שבפולין ועלה לארץ ישראל בשנת 1921 בגלל גל של אנטישמיות באותה תקופה. הוא עלה ארצה עם תנועת הנוער "השומר הצעיר" וביחד עם קבוצת חלוצים הוא הקים את מושב גת רימון (ליד פ"ת).
 תמונה 1

סיפור חייו של סבא יעקב

מאת : רועי ברק

"סבא יעקב עלה לארץ ישראל בשנת 1921, מוינה בירת אוסטריה. יעקב נולד בגליציה שבפולין בן למשפחה חקלאית. משפחת אביו – שלמה מנתה שבעת בנים ובת. הילדים טופלו ע"י אם אמיצה ששמה היה זלדה שהיתה בעלת כוח סמכותי על אנושי. למרות המצב הכלכלי הקשה הצליחה לקיים את משפחתה. אב המשפחה נפטר בגיל צעיר יחסית וכל נטל החיים נפל על אשה זו.

 תעודת הזהות של סבא רבא יעקב

תמונה 2

בשנת 1904 נולד סבה של אימי יעקב. בשנת 1915 הופיע האוקראינים טבחו ובזזו בתושבים היהודים ושלמה נלקח בשבי הרוסי לסיביר. התקופה הייתה מלחמת העולם הראשונה. לאחר הטבח והפרעות לקחה זלדה את משפחתה ורכושה הדל ויצאה למסע ייסורים רגלי אל עבר גבול אוסטריה והתיישבה בעיר וינה.

 משפחתו של סבי אילן

תמונה 3

בשנת 1919, חזר סבא שלמה והתאחד עם משפחתו. המשפחה התכוונה להמשיך את חייה באוסטריה אולם, יעקב הצטרף לתנועת השומר הצעיר ועלה כחלוץ לפלשתינה.

תמונה 4

 תעודת העלייה של סבא רבא יעקב קרוסהר ז"ל לארץ ישראל

בחרתי את תעודת העלייה של סבא רבא שלי יעקב, שהיה גם אישור כניסתו לארץ ישראל

מילון

גת רימון
גַּת רִימּוֹן הוא מושב בבקעת אונו, ששייך למועצה אזורית דרום השרון וממוקם בין שטח המועצה המקומית גני תקווה והעיר פתח תקווה. היישוב הוקם בשנת 1926 כמושב פועלים, על ידי פועלים בני המעמד הבינוני מפתח תקווה בתקופת העלייה הרביעית. לטענת התושבים, המתיישבים הראשונים שילמו כמחצית מעלות הקרקע במושב, אך הקרקעות נרשמו על שם הקרן הקיימת.

ציטוטים

”סבא רבא יעקב הצטרף לתנועת השומר הצעיר ועלה כחלוץ לפלשתינה.“

הקשר הרב דורי