מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא ניסים וסבתא מרסל בדרכם ממרוקו לישראל

התכנית בביה"ס רמת החייל
רבי חסדאי אלמושנינו ז״ל 
סיפור החיים ותולדות המשפחות

שמי עידו אלמוזנינו אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי ומביא את הסיפור של משפחתי. הסיפור של משפחת אלמוזנינו: הסיפור של סבתא מרסל וסבא ניסים.

סבתא מרסל 

"אני נולדתי בקזבלנקה שבמרוקו למשפחת בן שושן בשנת 1938. אמא רחל ז"ל עבדה כאחראית במשרד עו"ד יהודיה שטיפלה בעלייה של יהודים מצפון אפריקה לארץ ישראל.  (תמונה ומילים על עו"ד הופיעו בתל אביב בתערוכת צילומים). אבי ז"ל מכר כלי בית והיה חזן בבית הכנסת בקזבלנקה.

למדתי בבי"ס אליאנס בעיר והייתי בתנועת הצופים היהודים. בסוף כיתה ט' עברתי מבחנים ארציים והתקבלתי ללימודים בסמינר למורים יהודיים בפריז, אך הלימודים ותעודת ההוראה ניתנו ע"י האקדמיה בפריז. התרבות, השפה, הספרות היו זהים לאלה שבבתי ספר בצרפת.

משפחתי עלתה ארצה ערב מבצע קדש (1956) ואני הצטרפתי בשנת 1958. הוריי גרו בבאר-שבע. לאחר הנישואין עברתי לגור בנתניה.

סבא ניסים

סבא ניסים נולד בשנת 1931 בעיר מוגדור שבמרוקו. אמא שלו הייתה עקרת בית וידעה לתפור ולרקום (תכונות מולדות). אביו היה אחראי על הפועלים של מ.ע.צ (עבודות ציבוריות). סבא עלה ארצה בשנת 1953 והיה חייל בודד שבתום שלושה ימים בארץ גוייס לצבא ליחידת גולני והשתתף במלחמות ישראל: במבצע קדש, במלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים ועוד.

נולדו לנו שלושה ילדים: דורית אמא לשלושה ילדים: לירון, איתן, וירדן. זיוה אמא לשתי בנות דניאל ועופרי, ואורי אבא לשלושה ילדים עומר, עילי ועידו. מלירון של דורית נולדו  שלושת הנינים שלנו: בן, ליבי ואמה.

מוצאה של משפחת בן שושן ממגורשי ספרד. על משפחת אלמוזנינו יש ספרות ענפה עם ראש השבט ר' אברהם שהועלה על מוקד ע"י האינקוויזיציה. על רב חסדאי אלמוזנינו, מצאנו מידע ברשת האינטרנט: חי במאה ה-18 בספרד, היה ראש קהילת אוסקה וכתב 2 ספרים "חסד אל" המצוי אצלנו ו"משמרת קודש".

רבי חסדאי אלמושנינו ז״ל – אתר מורשת יהדות מרוקו

רבי חסדאי אלמושנינו ז״ל. גדול בתורה, ומפורסם בחסידות והיה נחשב לגדול הדור. חי במאה הד׳ והה׳ ונתבש״מ בחר טבת של שגת התפ״ח ליצירה זקן ושבע ימים בעיר מולדתו טיטואן יע״א.

תמונה 1

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

רבי חסדאי אלמושנינו ז״ל
רבי חסדאי אלמושנינו ז״ל. גדול בתורה, ומפורסם בחסידות והיה נחשב לגדול הדור. חי במאה הד׳ והה׳ ונתבש״מ בחר טבת של שגת התפ״ח ליצירה זקן ושבע ימים בעיר מולדתו טיטואן יע״א. אתר מורשת יהדות מרוקו

ציטוטים

”מוצאה של  משפחת בן שושן ממגורשי ספרד“

הקשר הרב דורי