מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יבגני

סבא יבגני מחזיק אותי בידיו, בילדותי.
סבא יבגני על מגלשיים ברוסיה
סבא ואני

סיפורו של סבי, סבא יבגני

הקדמה

פעם אחת טיילתי עם סבא שלי מצד אמא בערב והוא סיפר לי על עצמו לא מעט דברים. אני רוצה לספר לשתף אותכם גם בסיפורו של סבא יבגני שאולי יעניין אותכם.

מעט על סבא:

לסבא שלי קוראים יבגני זילפר והוא נולד באוזבקיסטן בשנת 1942. סבא יבגני לא השתתף במלחמות, אבל כאשר הוא היה בבטנה של אמו (סבתא רבתא שלי ששמה שליה), הוא הצליח לעבור בשלום מסנקט-פטרבורג לאוזבקיסטן בזמן מלחמת העולם השנייה ולכן הוא נחשב כניצול שואה.

לאחר סיום מלחמת העולם השנייה עבר יבגני בחזרה לסנקט-פטרבורג יחד עם הוריו. בסנקט-פטרבורג לסבא שלי נולד אח בשם בוריס. כעט גם סבא וגם בורים גרים בישראל. סבא יבגני עבד ברוסיה כנגן מוזיקה בטאטרון לבלט ולאופרה. בסנקט-פטרבורג סבא התחתן עם סבתי בשם אלה בשנת 1967, יבגני הכיר את אלה באקודמיה למוזיקה וכעבור שנה כלומר בשנת 1978 אמי נולדה.

עלייה לישראל

בשנת 1990, בדצמבר יבגני יחד עם אלה ויחד עם אמי ושאר בני המשפחה עברו לישראל מרוסיה, מכיוון שהחיים ברוסיה היו לא קלים ולא הבטיחון עתיד וגם משום שהם אהבו את ישראל. גם עכשיו סבא שלי מנגן מוזיקה קלאסית בקונצרטים רבים על כלי נשיפה בסון. בעבודה זו סבי עובד כבר 53 שנים!!! כן כן, כל כך הרבה! אני אוהבת מאוד את סבא שלי והוא אוהב אותי גם כן.

פגישות ובילוי יחד

אנחנו אוהבים לטייל ביחד, בערב יום שישי כאשר אנו ניפגשים. אני אוהבת לספר לו סיפורים ממש מפחידים והוא לא מבין איך סבתא שלי מצד אבא, מצליחה לעסיק אותי בכתיבת הכתבות ברוסית ומנסה להתחמק מספורי הנוראים.

הזוית האישית

מאיה: נהנתי מהעבודה מכיוון שעניין אותי לקרוא סיפורים שילדים אחרים בכתה כתבו על סבא או סבתא שלהם ועניין אותי הסיפור של סבא שלי.

סב אשלי, הוא אדם פלא! תודה על הקשבה! אני רוצה להגיד לסבא שלי תודה על שיתוף הפעולה בתכנית הקשר הרב דורי!

מאיה גורביץ', מכיתה ה'3

 

מילון

בסון
כלי נשיפה

ציטוטים

”אין לי ציטוט מדבריו, אבל הרהיב אותי זה שסבא שלי עובד כבר 53 שנים כנגן.“

הקשר הרב דורי