מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא זאב עלה לבד לארץ בגיל 15

פה אני באזכרה האחרונה של סבא שלי
קצת זמן לפני שסבא נפטר
העלייה הקשה לארץ ישראל

שלום קוראים לי רועי ואני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, אני בחרתי להביא את סיפורו של סבא שלי "זאב נורמן" זכרונו לברכה שנפטר בתאריך 24 בפברואר 1998.

סבא נולד בשנת 1932 בתאריך 16 ביוני. הוא נולד בווילייקה שבפולין. סבא סיפר על זכרון ילדות שלו כשהוא היה ילד, פעם אחת כשירד הרבה שלג, הוא לא שם לב ונכנס לבור גדול, הוא שקע בשלג. עברו הרבה שעות עד שחילצו אותו.

העלייה לישראל

בגיל 15 עלה לארץ לבד בלי ההורים שלו. הוא עלה באניית מעפילים. הבריטים לא נתנו לאניות להכנס וכולם הועברו למחנה מעפילים בקפריסין "מחנות המעצר בקפריסין היו מחנות אשר הוקמו בקפריסין על ידי ממשלת בריטניה החל מאוגוסט 1946 ועד נובמבר 1949 לצורך כליאת המעפילים המגיעים לארץ ישראל". (ויקיפדיה)  ובהמשך הוא הגיע למחנה מעפילים בעתלית. סבא שלט בחמש שפות: אנגלית, עברית, רוסית, גרמנית, ויידיש. רק שנתיים אחרי שהוא עלה לארץ, המשפחה שלו עלתה לארץ והצטרפה איליו.

סבא הכיר את סבתא שלי בשנת 1963 ובתאריך ה – 22 לאוגוסט הם התחתנו. אחרי שנתיים הם ילדו את אבא שלי. כיום לסבתא שלי יש 4נכדים.

סבא אהב מאוד לעשן, הוא עישן בכל מקום סיגריה וכמעט כל יום גמר קופסה שלמה. בשרות הצבאי סבא שלי שרת בחיל האוויר. הוא השתתף במלחמת יום כיפור ומלחמת ששת הימים. אחיו נפטר בתאונת דרכים. סבא שלי נפטר בתאריך 24 בפברואר 1998. סבא שלי זכה והספיק להכיר שני נכדים כשהם היו בני שנה וחצי וחצי שנה.

הזוית האישית

רועי נמרון: למדתי הרבה על סבא ושמחתי לעשות עליו את העבודה. לדעתי אם סבא היה חי הוא היה גאה בכולם על מה שהם עושים והיה גאה בי שאני בחרתי לתעד את סיפוריו ולעשות עליו את העבודה. תמיד אוהב אותו!!!!

מילון

מחנות המעצר בקפריסין
מחנות המעצר בקפריסין היו מחנות אשר הוקמו בקפריסין על ידי ממשלת בריטניה החל מאוגוסט 1946 ועד נובמבר 1949 לצורך כליאת המעפילים המגיעים לארץ ישראל.

ציטוטים

”תלמד לאהוב את עצמך כפי שאתה ואל תשנה עצמך“

הקשר הרב דורי