מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא וסבתא התחתנו במלחמת יום כיפור

הקשר הרב דורי בביה"ס אריאל
פעילות קשר רב דורי
סיפור העלייה של סבא סולי ממרוקו

הקשר הרב דורי של סבא סולי, סבא של ליאור ביטון. סבא סולי עמרם, נולד בשנת 1952 בעיר סאפי שבמרוקו. הוא עלה לישראל בגיל שלוש בשנת 1955

ילדות בעיר היפה סאפי סאפי היא עיר יפיפייה השוכנת על שפת הים, לחופי האוקיינוס האטלנטי, דרומית לקזבלנקה ומערבית למרקש.כמו כן נהגו לקרוא לה בשם עיר הדגים, בגלל ריבוי הדגה בים שם. בעיר סאפי נולד וגדל עד לעלייתו ארצה בשנת 1955. כשהיה בגיל שלוש עלתה משפחתו לארץ ישראל, לעיר רמלה. הם גרו בצריפים בתנאים לא פשוטים במשך חמש שנים, עד שקיבלו מהמדינה דירת שיכון קטנה.

איך סבא וסבתא נפגשו?

בארץ הכיר סבא את סבתא. סבא מספר שסבתא שלי הלכה לנתניה וכשהיא טיילה בשוק המסחרי אחיה הכיר לה את סולי (סבא שלי) לאחר מכן הן התחתנו וכבר התחילה מלחמת יום כיפור…….

סבא וסבתא התחתנו בתאריך 15.10.73, זה היה בזמן מלחמת יום כיפור. סבא השתתף במלחמה הוא היה אז חייל בשרות סדיר. לאחר החתונה סבא חזר ליחידה שלו ונשאר כל תקופת המלחמה עוד ארבעה חודשיים, רק לאחר מכן השתחרר מהצבא.

סבא וסבתא הביאו לעולם ארבעה ילדים: יוסי, ענת, רפאל ושרון. ענת התחתנה עם אבי ושניהם הולידו אותי (ליאור). ואני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא סולי. סבא  סולי מאוד אוהב להיות בבית, להיות עם הנכדים והילדים ולספר סיפורים. כשאנחנו מגיעים לבקר אותו, כייף לנו מאוד, עושים ארוחות וצוחקים רק ככה סבא נהנה. קיצר מאוד כיף לנו ביחד.

העשרה

סאפי: "סאפי, היא עיר במערב מרוקו לחופי האוקיינוס האטלנטי, דרומית לקזבלנקה ומערבית למרקש. בעיר חיים כ-280,000 תושבים, ובמטרופולין שלה קרוב ל-800,000 תושבים. סאפי היא עיר נמל שמהווה מרכז כלכלי לתעשיית הסרדינים של המדינה, ומקור ליצוא פוספטים, טקסטיל, קרמיקה ועוד. במהלך מלחמת העולם השנייה סאפי הייתה אחד ממוקדי הפלישה של מבצע לפיד". ויקיפדיה

תשע"ו

 

מילון

סאפי
סאפי (שם מקומי: אָסְפִי, בברברית: ???? ; בערבית: ????‎; בספרדית: Saf?) היא עיר במערב מרוקו לחופי האוקיינוס האטלנטי, דרומית לקזבלנקה ומערבית למרקש. בעיר חיים כ-280,000 תושבים, ובמטרופולין שלה קרוב ל-800,000 תושבים. סאפי היא עיר נמל שמהווה מרכז כלכלי לתעשיית הסרדינים של המדינה, ומקור ליצוא פוספטים, טקסטיל, קרמיקה ועוד. במהלך מלחמת העולם השנייה סאפי הייתה אחד ממוקדי הפלישה של מבצע לפיד.

ציטוטים

”סבא וסבתא התחתנו בתאריך 15.10.73, זה היה בזמן מלחמת יום כיפור“

הקשר הרב דורי