מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא – המתופף של להקת 'תיסלם'

סבא סמי ואוראל
סבא סמי על התופים
סבא סמי הצטרף ללהקה בשנת 1979 ומאז ועד היום, עם כל התהפוכות בדרך, הוא המתופף שלה

סבא נולד בקונגו הבלגית ועלה לארץ בגיל שלוש בשנת 1962.
מגיל צעיר סבא אהב מוזיקת רוק והיה מנגן בחתונות.
בשנת 1979 הייתה כתבה בעיתון על להקה ושמה 'תיסלם' שבה מחפשים מתופף שיצטרף להופעות הלהקה.
סבא התקשר וקבע להיפגש איתם באולפן ההקלטות, הם ניגנו אתו ביחד ואמרו לו שהוא התקבל ללהקה שלהם.
בתקופה הזו הוא היה מאוד צעיר עם ילד והוא היה צריך לפרנס את המשפחה, אז במקביל לחזרות עם להקת 'תיסלם', הוא המשיך לנגן בחתונות, עד שהצליח להכין את הלהקה להופעות.
 להקת תיסלם
 

תמונה 1

 
סבא מספר:
"עשינו חזרות במשך שנה ולא האמנו שהלהקה תצליח בצורה כזאת וזה אומר שזה הרבה הופעות, פרסומות, חולצות, מחברות, כובעים, כל מה שהיה קשור לתיסלם נמכר במהירות אבל כסף לא היה מזה כי ההוצאות היו יותר גדולות מההכנסות ומה שנשאר זה משכורות קטנות לכל אחד ובגלל הסיבה הזו הלהקה הפסיקה את פעילותה אחרי שלוש שנים וכל אחד חזר למקום פרנסתו הרגיל הקודם.
מאז 1982 ועד 1990 לא הייתה שום פעולה, עד שבשנת 1994 הלהקה התאחדה להופיע יחד והקהל שהתבגר קצת חזר שוב לאותה היסטריה כמו בשנים קודמות. אלא שאז שוב הייתה הפסקה בפעילות הלהקה אשר פסקה  מלהופיע עד שנת 2003 ומאז הלהקה ממשיכה להופיע מדי פעם וללא הפסקות ארוכות. גם עכשיו מגיעים להופעות של הלהקה הדור הראשון של המעריצים ששומר לנו אמונים.
 
עד היום הזה וזה הדבר שהכי מרגש אותי, זה האושר שאני זכיתי לנכדים נפלאים שגם הם מכירים את 'תיסלם' ואוראל הנכד הראשון שלי הוא גם דור ההמשך של התופים אותם אני הכי אוהב והוא גם הנכד הראשון של להקת 'תיסלם'.
 
העשרה
תיסלם: "תיסלם (T-Slam) הייתה להקת רוק ישראלית משפיעה, שנוסדה בשנת 1980 על ידי דני בסן, יזהר אשדות ויאיר ניצני, והתפרקה ב-23 באוקטובר 1983".
תשע"ו

מילון

קונגו הבלגית
קונגו הבלגית היא מדינה ביבשת אפריקה שהייתה בעבר תחת שלטון האימפריה הבלגית ומדברים שם בשפות צרפתית, הולנדית ושפת ילידי היבשת.

תיסלם
תיסלם (T-Slam) הייתה להקת רוק ישראלית משפיעה, שנוסדה בשנת 1980 על ידי דני בסן, יזהר אשדות ויאיר ניצני, והתפרקה ב-23 באוקטובר 1983.

ציטוטים

”אוראל הוא הנכד הראשון שלי והוא גם הנכד הראשון של להקת 'תיסלם'.“

הקשר הרב דורי