מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אריה-קורות חיים

סבא אריה ואני בחדר מחשבים
סבא אריה בפורים בגיל 5
הוריי עלו לארץ ישראל מיוון. הם סבלו מרדיפות אנטישמיות שם והחליטו לעזוב את יוון בשנת 1933.
המצב בארץ היה קשה מאוד מבחינה כלכלית. אבי עבד כפועל בניין, ובשלב מאוחר יותר כמנהל עבודה בבניין.
אימי עבדה כתופרת ופועלת ייצור במתפרה, ומאוחר יותר-כמבקרת איכות.
אני נולדתי בדרום תל אביב כשהמיילדת הגיעה לבית הוריי הביתה.יותר מאוחר- 1947 פרצה מלחמת השחרור, ב-1948 הוכרז באו"ם על הקמת מדינת ישראל.
ב-1964 (כשהייתי בן 24) הכרתי את אשתי פנינה דרך בת דודתי. הייתי אז רווק חובב ספורט, ובעיקר כדורגל.בכל יום שישי בצהריים היינו נפגשים כל החברים והיינו מארגנים משחק כדורגל במגרש הספורט בבית הספר.תוך כדי משחק, הופיע אחי הצעיר, יעקוב בהתלהבות, והודיע לי שחברה של בת דודתי נמצאת אצלה בבית, ומעוניינת להכיר אותי.השאלה הראשונה ששאלתי אותו הייתה-האם היא נחמדה, האם שווה לי להפסיק את המשחק בגללה.אחי, יעקוב, אמר לי-היא גם נחמדה וגם יפה.לקחתי את הקטנוע וטסתי במהירות למפגש.ברגע שראיתי אותה- אחזה בי התרגשות, וחשתי שכנראה גם בה.
אם יש אהבה ממבט ראשון, זה המקרה. תוך כדי היכרות, התיידדנו ואהבנו, תוך כדי ביקור אצל הוריי, הסתבר שאבי ואמה של פנינה גרו באותה חצר ביוון.
1965 כעבור שמונה חודשים, נישאתי לבחירת ליבי-פנינה. הייתי אז בגיל שמונה, אני זוכר היטב את השמחה והצהלה שפרצה אז בארץ. למדתי אז בתיכון מקצועי במגמת אלקטרוניקה.
ב-1958 גויסתי  צה"ל (לצבא הגנה לישראל) בתפקיד טכנאי אלקטרוניקה בגדוד שריון. ב-1965 נישאתי לבחירת ליבי-פנינה, לאחר שנה וחצי נולד בני הבכור-אבי.
ב-1967 פרצה מלחמת ששת הימים, נלחמנו עם היחידה באזור תעלת סואץ. שבתי מהמלחמה בשלום, שנה וחצי אחרי המלחמה נולד בני השני-אמיר.
בשנת 1973-אוקטובר פרצה מלחמת יום כיפור, המלחמה הייתה עקובה מדם (נפלו כ-2,500 חללים), והרבה פצועים.
במרץ 1974 נולדה ביתי הקטנה-אתי שהיא אימא למורן ומאי.מדינת ישראל השתקמה לאט לאט, וחזרנו למסלול שגרתי.
בחיי האזרחיים עבדתי כטכנאי טלוויזיה כ-40 שנה, בשנת 2006 כשאני בן 66, יצאתי לגמלאות (פנסיה).
כיום אני מבלה את שעות הפנאי עם אשתי פנינה באירוח הנכדים שהם: שניים מהבן הבכור-אבי ומזל (דביר ותומר), שניים מאביר ויפית (יובל ועדי), שתיים מביתי בת הזקונים-אתי שהיא אימא למורן ומאי.
בזמנינו הפנוי אנו (אני ופנינה) מבלים בקאנטרי קלאב.
אני מודה לבורא עולם שיש לי משפחה נפלאה כזו.

מילון

ארמוזיקה
יפה,חמודה

ציטוטים

”אהבה, נתינה וסבלנות“

הקשר הרב דורי