מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אסף

סבתי ואני באחד ממפגשי תכנית הקשר הרב דורי
סבתי דליה וסבא אסף ז"ל
איך נזכור את סבא אסף

הרעיון לכתוב על אסף עלה כאשר נכדותיי אורי וליהי, היו ילדות בנות חמש. באחד הימים עלו לחדר העבודה שלי וראו תמונה גדולה על הקיר. אורי אמרה התמונה הזאת היא כנראה תמונתו של סבא אסף. ליהי אמרה אבל לא הכרנו אותו, ואורי הוסיפה הוא האבא של אמא ענבל וחבל מאוד שהוא לא זכה להכיר אותנו הוא ודאי היה נהנה מאוד, ליהי הוסיפה וגם אנחנו לא הכרנו אותו ודאי היינו נהנות מאוד להכיר ולראות אותו.

כעת נפלה בידי ההזדמנות לספר להן את הסיפור שלי ושלו.

את אסף הכרתי בתיכון. הוא ישב שורה מאחורי ותוך כדי השיעורים החלפנו כמה מילים בנושא השיעור כמובן. אסף שייך לדור שני במושב בני ציון, אני הגעתי לתיכון מישוב אחר. ארבע שנים למדנו יחד באותה הכיתה. היינו חברים טובים מאוד ונהגנו להחליף מידע על שיעורי הבית. אסף נולד בשנת 1951 והוא בן גילי. היינו תלמידים טובים וסיימנו את התיכון בהצלחה רבה. בצבא שמרנו על קשרים, בזמן תקופת ההתשה שלאחר מלחמת ששת הימים. בזמן מלחמת ששת הימים היינו תלמידי כיתה י' והתנדבנו לטובת הקהילה. אסף חפר שוחות ואני הדבקתי סלוטייפ על חלונות בית חולים מאיר בכפר סבא, כדי שלא יישברו במלחמה.

סבא אסף היה קצין בקבע ואני שירתתי בחיל האוויר. זמן קצר לאחר שסיימתי את השירות הצבאי התחתנו . לאחר שנתיים נולדה ענבל אמא של אורי וליהי ויותר מאוחר גם אדוה דודה של אורי וליהי.

אסף שירת כ-20 שנה בצבא קבע והשתתף בכל המלחמות של אותה התקופה. לאחר מכן עבר למשרד הביטחון ושירת את המדינה, עד לפטירתו בגיל 50 . לפני 18 שנים.

אורי וליהי נכדותיי נולדו  מאוחר יותר בשנת 2007 והן לא הכירו את אסף. אך נשארו סיפורים רבים, דרכם הן לומדות להכיר אותו כחלק מהמשפחה ועל כך נרחיב בהמשך.

מפינת הזיכרונות

ברצוני לספר לאוריקי זכרונות קטנים. כמו למשל: כשסבא אסף נסע לעבוד בחו"ל, ענבל (אמא של אוריקי וליהי) ואדוה אחותה התגנבו בלילה בשקט למיטה שלי בקומה השניה וכולנו ישנו שינה עריבה.

דוגמה נוספת: כשסבא אסף השתתף ב"מבצע אנטבה", אני לא ידעתי דבר. שהיתי אצל חברה עם ענבל שהיתה בת 3. קיבלנו מדי פעם רמזים, ואז התרחש התידלוק האוירי הראשון בצה"ל. המבצע הסתיים בהצלחה.

יש עוד סיפורים רבים. אך לא ניתן לספר הכל בכתב. נשלים לאוריקי בע"פ סיפורים נוספים על אסף.  אך היה לי חשוב לשתף את אורי בסיפור האהבה שלי.

הזוית האישית

אורי: היה לי ממש כיף לשמוע על סבא שלי אסף ולהתקרב לסבתא שלי בכך שסיפרה לי את סיפורו של סבי אסף.

סבתא דליה: שמחתי לספר לאורי נכדתי את סיפורו של סבא אסף. שמחתי להיזכר ולדעת שהנצחנו אותו בסיפור ושהוא לא יישכח.

מילון

אנטבה
בירתה של אוגנה, מדינה באפריקה.

ציטוטים

”ברצוני לספר לאוריקי זכרונות קטנים“

הקשר הרב דורי