מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אהרון פורן זכרונו לברכה

אני וסבא אהרון ז"ל
סבא אהרון בצעירותו
ילדותו ובגרותו של סבא אהרון פורן (קרופניק)

לזכרו של בעלי היקר אהרון פורן (קרופניק) וסבו של נעם לפקין פורן

שמי לאה פורן, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, יחד עם נכדי נעם לפקין פורן. במפגשי התכנית סיפרתי לנכדי את סיפורו של סבו, בעלי המנוח אהרון, שנפטר בתאריך 30.12.19 ממחלה קשה.

הוריו של אהרון ועלייה לארץ ישראל

אהרון ז"ל היה בנם היחיד של מרה ואייזיק קרופניק מוילנה. הם היו ניצולי שואה ששרדו את מחנה שטוטהוף במלחמת העולם השנייה. לכל אחד מהם הייתה משפחה. אייזיק, שכל אישה ושני ילדים ומרה שכלה את בעלה. לאחר המלחמה נפגשו דרכיהם של מרה ואייזיק בפולין והם בנו משפחה ביחד ובשנת 1951 נולד להם בן יחיד אהרון.

אהרון עם אמו, מרה, בילדותו בפולין

תמונה 1

אהרון עם אמו ואביו, מרה ואייזיק, לפני עליתם לארץ

תמונה 2

אהרון הגיע לארץ עם הוריו מפולין בשנת 1957.

ילדותו ובגרותו של אהרון

הבית בו גדל אהרון בארץ היה בשכונת שבזי בתל אביב. הבית היה קטן מאד, הוריו עבדו מאד קשה וגידלו את בנם היחיד באהבה רבה. אהרון גדל להיות נער ישראלי טיפוסי, רוכב על וספה ומוקף הרבה חברים.

אהרון על הוספה שלו בתל אביב 

תמונה 3

 

אהרון למד בבית הספר של התעשיה הצבאית ובבוא הזמן התגייס לצבא ושירת בחיל החימוש.

אהרון בזמן שרותו הצבאי

תמונה 4

 

נישואין וחיים משותפים

דרכנו נפגשו בזמן הצבא ונישאנו בשנת 1975 ומאז לא נפרדנו כ 50 שנה היינו ביחד.

ביום נישואינו 

תמונה 5

במהלך השנים, נולדו לנו שלושה בנים, מהם יש לנו שישה נכדים. משפחתנו המורחבת כוללת את שלושת בנינו נשותיהם ולידיהם: רותם ואשתו נועה וילדיהם: עמית, איתי ואלה. שחר ואשתו יערה וילדיהם: נעם, אדם ועמליה וטל.

אהרון היה אדם אהוב, על כולם, בני משפחתו חבריו וכל מכריו. היה לו חיוך גדול ורחב. אהרון היה מוכשר מאד, בעל ידי זהב, הוא בנה ותיקן כל דבר. הוא אהב מאד לבלות, לאכול ולטייל.

הילדים והנכדים היו כל עולמו.

יהיה זכרו ברוך.

הזוית האישית

סבתא לאה: היה לי הכבוד והעונג להשתתף בתכנית ולהיות עם נכדי, נעם ולספר לו את הסיפור של סבא אהרון ז"ל. אני מאחלת לנעם, שיגשים את כל חלומותיו ויצליח בכל דרכיו.

נעם: נהנתי מאוד להשתתף בתכנית ולעבוד ביחד סבתי לאה, מקווה שנמשיך להנות ביחד.

מילון

מחנה הריכוז שטוטהוף
מחנה הריכוז שטוטהוף (בגרמנית: KZ Stutthof; KL Stutthof) היה מחנה ריכוז של כוחות הכיבוש הנאצים, הממוקם 37 קילומטר ממזרח לגדנסק (דנציג) ליד העיר שטוטהוף (בפולנית: Sztutowo) בפולין. המחנה הוקם ב-1939 בפרוסיה המזרחית. שטוטהוף היה המחנה האחרון שאותו שיחררו כוחות הצבא האדום ב-1945. בסך הכול נאסרו בו כ-110,000 בני אדם, מתוכם נספו מעל ל-85,000 בני אדם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”דרכנו נפגשו בזמן הצבא ומאז לא נפרדנו כ 50 שנה.“

הקשר הרב דורי