מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נפילתו של זאב הירש

סבתא מירי והנכד עדי
זאב בילדותו ביגור
בסוף מלחמת ההתשה הופל מטוסו של זאב

מרים דקל מספרת על אחיה זאב הירש זיכרונו לברכה

זאב הירש (עופר) נולד בקיבוץ יגור אפריל 1940 במותו היה בן 31. ילד חביב וחמוד הוא בן שני למקס ושרה הירש. דוד אחיו הגדול ממנו בארבע שנים אני, מרים, קטנה ממנו בארבע שנים.

תמונה 1

הוא למד בבית הספר האזורי עד כיתה ח' עבר לבית הספר החקלאי משק הפעלות בחדרה. שם הכיר את אהובה (אישתו) הם למדו ביחד באותה כיתה. זאב ספורטאי שיחק בהפועל חדרה בתור שוער. אהב צילום היה חברותי מאוד תמיד היו סביבו חברים. בגיל 18 התגייס לצה"ל לחיל האוויר ושם עבר קורס נווטים עם סיום הקורס גר בבסיס תל נוף מגורי משפחות.

באותה תקופה שירתי בבסיס הצנחנים לידו בתל נוף. היו לנו הרבה שעות ביחד בכיף. לזאב נולדו שני בנים חגי ואחרי שנה וחצי נולד נועם. קשרי המשפחה היו קרובים מאוד לעיתים קרובות היו נפגשים כל המשפחה.

תמונה 2

 זאב בארוע משפחתי – שני משמאל

לאחר הקורס הוא שירת בטייסת מסוקים 124 עבר גם למטוסי תובלה סטראטו בשרות טייסת 120 בהמשך עבר קורס באמריקה כ3 חודשים ללמוד על סוג חדש של מטוסים בשם הרקולס הטייסת עסקה במשימות לאומיות בחו"ל.

זאב אהב ספורט רכיבה על סוסים שהוא גידל אהב לצלם את המשפחה בטיולים באפריקה במסגרת הצבא לצלם בעלי חיים. במשך שנים היה בבית תוכי ג'קו באחת הנסיעות הרבות של זאב לאפריקה הוא קנה שם תוכי ג'קו שיודע ואוהב לדבר במשך שנים רבות היה בבית הוא חי בבית של זאב והמשפחה גם אחרי שזאב נהרג התוכי ידע לחקות את הקולות של חברי המשפחה

זאב ערך טיסות קבועות למטרות מודיעין לכיוון מצריים (התעלה) ובתאריך 17.9.71  מטוסו הופל בשני טילים שירו המצריים המטוס נפל וזאב ואנשי הצוות נהרגו אבל גדול במשפחה ומאז ההורים(של זאב) לא יכלו לתפקד בחיי היום יום. על האסון נודע לנו כאשר התקשרנו לביתם לאחר שראינו בטלוויזיה הודעות על נפילת המטוס את אהובה והילדים לקחו למסגרת הצבא ההורים של זאב היו בחופש באילת פעם ראשונה בחייהם והם הוחזרו במטוס עם רופא בעקבות המטוס שנפל כך קיבלנו את ההודעה המעציבה. האלמנה הצליחה לחנך את שני הילדים השובבים היה לה קשה היום הם מסודרים חגי גמר במכון ויצמן דוקטורט בחקלאות ונועם בהולנד עם מעדנייה גדולה. קשרים טובים מאוד עם המשפחה עד היום מדי שנה הטייסת מציינת את נפילת החיילים בטקס מרשים בבית שמן לצד חלקי המטוס (האנדרטה) שהובאו לשם מפקדי הטייסת שומרים על קשרים טובים עם המשפחות אנחנו מוזמנים לארועי חגים החלפת מפקדים וימי זיכרון מחמם את הלב

זאב נקבר בחלקה הצבאית בתל מונד ושמו מונצח באנדרטה במושב חרות לזכר חללי המושב.

תמונה 3

 האנדרטה לזכרו של זאב

תמונה 4

האנדרטה בחרות לזכר חללי המושב בהם זאב עופר

הזוית האישית

סבתא מירי: נהניתי להעלות זיכרונות מימי ילדותי יחד עם זאב והמשפחה. העבודה הייתה מעניינת והופתעתי מהחידושים הרבים בטכנולוגיה. אנחנו רוצים להודות לבית הספר הדר השרון ולמדריכות אילת שחק ועידית מגן שבדרך הדרכתם הנעימה עזרו לנו לעשות עבודה טובה.

הנכד עדי: נהנתי לעבוד עם סבתא היה לי כייף לשמוע סיפורים מהילדות של סבתא והיה לי כייף גם ללמד את סבתא איך להשתמש בטכנולוגיה. המדריכות עזרו לנו מאוד ואני חושב שגם סבתא מאוד נהנתה.

מילון

כתב מינוי
מינוי הוא תהליך שיבוצו של אדם לתפקיד מסוים או למשרה מסוימת

ציטוטים

”זאב התנדב למשימה למען מדינת ישראל בחיל האוויר“

הקשר הרב דורי