מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נס גלוי

מסדר שוטרי מג"ב - מבצע קדש 1956
בית חולים אלי"ן
אצל בורא עולם טבע ושלא בדרך הטבע, שווים הם

שמי רבקה קליין ונולדתי בירושלים, בשנת 1956.

בתקופה שבה נולדתי,ירושלים היתה מחולקת או חצויה, חלקה שייכת לירדן וחלקה לישראל. ירושלים המחולקת או ירושלים החצויה הוא שמם של מצב גיאו-פוליטי ושל תקופה בת 19 שנה בתולדות ירושלים במאה ה- 20, בין מלחמת העצמאות בשנת 1948 למלחמת ששת הימים בשנת 1967. בתום מלחמת העצמאות, בעקבות הסכמי שביתת הנשק נחצתה העיר ירושלים בין מדינת ישראל לבין ממלכת ירדן. הקו העירוני היה קו גבול זמני לפי הסכם שביתת הנשק עם ירדן, קטע של הקו הירוק באורך שבעה קילומטרים. קו זה חילק את העיר בין מזרח ירושלים (למעט מובלעת הר הצופים שנותרה בידי ישראל והשטח המפורז של ארמון הנציב שנותר בידי האו"ם, שהייתה לחלק מממלכת ירדן) לבין מערב ירושלים.

באותה תקופה שבה נולדתי, היו גם הרבה מעשי טרור מצד הערבים והוחלט אז על "מבצע קדש", כדי למגר מעשים אלו. "מבצע קדש"- היה מבצע של שמונה ימים, שבמהלכם כבש צה"ל את חצי האי- סיני, השמיד תשתיות צבאיות רבות ופגע בצבא המצרי, על- מנת להפסיק את המסתננים וחוליות הטרור הפלסטיני, שהסתננו מעזה ומאזורים אחרים במצרים ופגעו ב- 1300 אזרחים בפעולות של מעשי רצח וחבלה בתחומי ישראל.

אני רוצה לספר על נס שקרה לנו עם נכדתנו היקרה רחלי. זה היה ביום חמישי בערב, זמן שכולם עסוקים בהכנות לשבת, אני הייתי בפגישת ייעוץ עם נער מתבגר. פתאום הטלפון מצלצל וביתי על הקו, היא אומרת: "אמא רחלי נפלה מהחלון". כמובן שהפסקתי את פגישת הייעוץ מיד ורצתי לבית של ביתי שלא היה רחוק מביתנו. אני זוכרת איך נשמעו סירנות מכל הכיוונים בזמן שאני פוסעת ברגליים רועדות לעבר הבית. למזלי, הגעתי את המרום כאשר רחלי כבר פונתה לבית החולים, היות שנדמה לי שלא הייתי יכולה לעמוד במחזה.

רחלי, נכדתי, נפלה מחלון ביתה מגובה של 5 קומות על רצפת בטון כשבטווח ישנה כעין גדר נמוכה ממתכת. ביתי, שלא ידעה את נפשה, לא יכלה לנסוע באמבולנס והצוות לא הסכים שתעלה כדי שלא תראה את ביתה במצב כזה, רק האבא, שחזר מהישיבה, הורשה להיות מלווה. נסענו מיד בעקבותם לבית החולים, סבתא, סבא ואמא של רחלי, שהוכנסה מיד לחדר הטראומה. עשו לה צילומים וסי.טי. הכרתה הייתה מעורפלת כשנפלה ובבית החולים איבדה את הכרתה לגמרי.

המצב היה לגמרי לא ברור, לא ידעו למה לצפות. רק תפילות ותפילות בלי סוף והרופאים אמרו ש- 48 השעות הקרובות הן תהיינה המכריעות.

העבירו בקשה להרבה מאוד ישיבות וסמינרים שיתפללו עליה. ביום שישי התפללו עליה הרבה מאוד תלמודי תורה ברחבי הארץ וגם פרסמו את סיפורה בעיתונות וביקשו להתפלל עבורה. רחלי הייתה אז רק בת 3 שנים. היום היא בת 10, בריאה ושלימה לחלוטין.

המפנה לטובה היה בשבת קודש כשלפתע בטיפול נמרץ, כשאביה נכנס אליה, היא ביקשה מוצץ. הדרך לבריאות אמנם לא הייתה קלה, אך ברוך ה' היא אושפזה ב'אלין'.

בית-חולים אלי"ן (ראשי תיבות: אגודה לעזרת ילדים נכים), הוא מוסד שיקומי לילדים ונוער, היחיד מסוגו בישראל, השוכן בשכונת קריית יובל בירושלים. בית החולים שהוקם בשנת 1932 מציע את שירותיו לילדים ובני נוער מכל רחבי הארץ, הסובלים מפגיעות נרכשות עקב תאונות דרכים, כוויות, מחלת הסרטן, פיגועי טרור, ילדים לאחר ניתוחים או טיפולים קשים, ילדים בעלי נכות מולדת כגון מחלות שריר/עצב, פגיעות עמוד שדרה, שיתוק מוחין, תסמונות ועוד. תחום השיקום הנשימתי הוא תחום ייחודי לבית חולים אלי"ן.

היא עברה תקופת שיקום לא קלה.

אנו מודים לקב"ה יום-יום על הנס הגלוי שעשה עמנו.

 

הזוית האישית

נעמה בורלא תיעדה בהתרגשות רבה את הנס העצום, שקרה במשפחתה של רבקה קליין.

מילון

ירושלים המחולקת
ירושלים המחולקת או ירושלים החצויה הוא שמם של מצב גיאו-פוליטי ושל תקופה בת 19 שנה בתולדות ירושלים במאה ה-20, בין מלחמת העצמאות ב-1948 למלחמת ששת הימים ב-1967. בתום מלחמת העצמאות, בעקבות הסכמי שביתת הנשק נחצתה העיר ירושלים בין מדינת ישראל לבין ממלכת ירדן. הקו העירוני היה קו גבול זמני לפי הסכם שביתת הנשק עם ירדן, קטע של הקו הירוק באורך שבעה קילומטרים. קו זה חילק את העיר בין מזרח ירושלים (למעט מובלעת הר הצופים שנותרה בידי ישראל והשטח המפורז של ארמון הנציב שנותר בידי האו"ם, שהייתה לחלק מממלכת ירדן) לבין מערב ירושלים.

בית חולים אלי"ן
בית-חולים אלי"ן (ראשי תיבות: אגודה לעזרת ילדים נכים) הוא מוסד שיקומי לילדים ונוער, היחיד מסוגו בישראל, השוכן בשכונת קריית יובל בירושלים. בית החולים שהוקם בשנת 1932 מציע את שירותיו לילדים ובני נוער מכל רחבי הארץ, הסובלים מפגיעות נרכשות עקב תאונות דרכים, כוויות, מחלת הסרטן, פיגועי טרור, ילדים לאחר ניתוחים או טיפולים קשים, ילדים בעלי נכות מולדת כגון מחלות שריר/עצב, פגיעות עמוד שדרה, שיתוק מוחין, תסמונות ועוד. תחום השיקום הנשימתי הוא תחום ייחודי לבית חולים אלי"ן.

ציטוטים

”צריך להודות לבורא עולם על כל ההשגחות, הצלות, ניסים ונפלאות, שעושה איתנו בכל רגע ורגע.“

הקשר הרב דורי