מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נזכרת בסיפורי המלחמה של אבי

נכדי ואני
המשפחה הענפה
סבתא רחל מספרת על אביה ואמה שהיו דור ראשון בארץ החדשה הנלחמת על חירותה

אבי ואמי התחתנו בזמן ההפוגה במלחמת העצמאות.
שניהם שירתו בחטיבת גבעתי ששחררה את הנגב והדרך לירושלים.
אני נולדתי שנתיים לאחר קום המדינה ומרגע שיכולתי להבין ולהקשיב שמעתי את סיפורי המלחמה, סיפורי הידידות בין הלוחמים והקשר שנותר בין אלה שנשארו בחיים. מדי שנה נפגשו לוחמי גבעתי באחד מאתרי המלחמה ואבי תמיד לקח אותי איתו. כך נפגשתי עם האנשים שהיו האחראים להקמת המדינה, שמעתי את סיפוריהם והערצתי את יכולתם להמשיך ולהגשים את מטרתם ליישב את הארץ, להקים משפחות, מפעלים וליצור עבורנו מדינה חדשה ומדהימה.
אבי עלה לבדו לארץ מפולין בגיל חמש עשרה. הוא הצטרף לאחיו בבית הספר החקלאי מקווה ישראל. בגיל שבע עשרה הוא הצטרף לארגון ה"נוטרים" שתפקידו היה לשמור ולהגן ולהכין את התושבים לאפשרות שלמלחמה.  
עם פרוץ מלחמת השחרור הוא הצטרף ל"הגנה" ונשלח כמפקד הפלוגה המסייעת בחטיבת גבעתי. בזמן המלחמה הפלוגה נלחמה בכל האזור שבין תל אביב ועד אילת.
לאחר המלחמה אבי הקים משפחה והחל לעבוד במחלבת תנובה בתל אביב. זו הייתה המחלבה הראשונה הגדולה בארץ שהחלה בייצור כל מוצרי ומעדני החלב שאנו אוכלים עד היום. במשך השנים אבי הפך להיות מנהל המחלבה ועבד שם עד גיל שבעים. ההיסטוריה הזאת של אבי ושל אמי הונצחה בספר "סיפורו של דור ראשון בישראל" והיא מלווה אותי בכל דרכי.
לאחר לימודי באוניברסיטה נסעתי לעשות בתר דוקטור בארצות הברית עם בעלי ושני ילדי. חזרנו לאחר חמש שנים כדי לממש את חיינו ליד הורינו במדינה שלנו.

מילון

חטיבת גבעתי
שם של חטיבת לוחמים בצה"ל.היא חטיבת חיל רגלים סדירה בצה"ל, הנמצאת תחת עוצבת הפלדה. החטיבה הוקמה בשנת 1983 ונקראה על שם חטיבת גבעתי שפעלה במלחמת העצמאות. חיילי חטיבת גבעתי חובשים כומתה בצבע סגול עם סמל חיל רגלים ונועלים נעליים שחורות. סמלה של החטיבה משלב בתוכו את סמלי חטיבת גבעתי שלחמה בתש"ח וסיירת שקד.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין טוב או לא טוב, העולם מתקדם וצריך להתקדם יחד איתו“

הקשר הרב דורי