מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נושא אוכל של סבתא שלי

סבתא ואופק קשר רב דורי
סבתי מימין משמאלה למעלה נמצאת אמא שלי
גלגולו של נושא אוכל

שמי אופק אבנון משתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתא שלי בלהה ינון.

סבתא בלהה נולדה בישראל בשנת 1947 לבית משפחת חיימוביץ, בקיבוץ רוחמה.

רקע – קיבוץ רוחמה 

"רֻחָמָה הוא קיבוץ בנגב הצפוני, בתחומי מועצה אזורית שער הנגב, כ־10 קילומטר מזרחית לעיר שדרות הסמוכה אל רצועת עזה. משתייך לתנועת הקיבוץ הארצי… ב-1 בדצמבר 1943 עלה לקרקע קיבוץ השומר הצעיר, ראשיתו של היישוב הנוכחי. במלחמת העצמאות שימש המקום בסיס מרכזי של חטיבת הנגב. בין השנים 1949-1950 הצטרף אל הקיבוץ גרעין של צעירים יוצאי איטליה, שעברו הכשרה ב תל ברושים . רוב חברי הגרעין נקלטו בקיבוץ והשתלבו בו בענפיו השונים, בחקלאות, בחינוך, בתרבות ואמנות ובהנהלת הקהילה." (ויקיפדיה).

תמונה 1

סיפורו של נושא האוכל

סבתי סיפרה לי שהיא מצאה את נושא האוכל בארון גבוה שהיה בביתה של אמא של סבתי. סבתי ביקשה מאמא שלה לדעת על מה זה נושא האוכל ומה תפקידו. סבתי, בלהה שמעה ש"נושא האוכל" שימש לנשיאת אוכל כשאמא או אבא של סבתי היו חולים ולא היו יכולים ללכת לאכול בחדר האוכל של הקיבוץ, אחד מהם היה מביא אוכל לשני ב"נושא האוכל", כך העבירו אוכל לחדרים לאנשים שלא יכלו להגיע לחדר האוכל בקיבוץ.

תמונה 2

סבתי ביקשה את "נושא האוכל" לשמור למזכרת . כלי זה מסמל את היחסים היפים שהיו בין הוריה. עד היום "נושא האוכל" נמצא ושמור בחדר השינה שלה.

הזוית האישית

הקשר הרב דורי של אופק אבנון וסבתא בלהה.

מילון

רוחמה
רוחמה (רֻחָמָה) הוא קיבוץ בנגב הצפוני, בתחומי מועצה אזורית שער הנגב, כ־10 קילומטר מזרחית לעיר שדרות הסמוכה אל רצועת עזה. משתייך לתנועת הקיבוץ הארצי.

נושא אוכל
כלי בצורת מגדל שבו אפשר לעביר אוכל מבלי שיתערבב

ציטוטים

”היחסים היפים בין ההורים“

הקשר הרב דורי