מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נוף ילדותי סן פטרסבורג

אינה בלווי התלמידה אנה
מזרקה מפורסמת בסנט פטרסבורג
סיפור חיי אינה קסאיה

סנט פטרסבורג זאת העיר שאני גרתי בה יותר זמן בחיי מאשר בישראל.
 
העיר הזאת היא אחת מהערים היפות בעולם. בנו אותה בשנת 1703 במקום שהייתה בו קודם ביצה. עכשיו סנט פטרסבורג היא מרכז תרבות מרכזי ברוסיה. בעיר יש יותר מ-200 מוזיאונים פעילים. הארמיטאז' הוא אחד מהמוזיאונים הנחשבים ביותר ברמה ביו-לאומית. בארמיטאז' יש כמעט 3 מיליון ציורים, פסלים ואמנות.
בעיר יש יותר משבעים תיאטראות, קרקס גדול ו-1100 ספריות. בסנט פטרסבורג יש 8000 פסלים של ארכיטקטורה הרבה כיכרות וגינות. בנוסף יש 400 גשרים שבלילה נפתחים בשביל שיעברו אניות. בתוך העיר יש שכונה גדולה ומפורסמת בשם פטרגוף, ושם יש הרבה ארמונות יפים מאוד, 150 מזרקות, ו4- מפלים. אחת מהמזרקות הגדולות ביותר היא מפל-אנסמבל שמשון. מאוד יפה ומרהיב .
 
לסן פטרסבורג באים תיירים מכל העולם לראות ולהעריץ את העיר הזאת. גרתי בעיר המדהימה הזו במשך  45 שנה לפני שעליתי לארץ. כל הרגעים המשמעותיים בחיי קרו בעיר הזו את לימודיי בית הספר סיימתי שם לאחר עשר כיתות, לאחר מכן למדתי בקולג' וסיימתי את לימודי כאחות ואחר-כך המשכתי ללימודים באוניברסיטה וסיימתי כמהנדסת ובמשך שנים עבדתי במפעל. 
 
בסנט פטרסבורג הכרתי את בעלי ונולדה לנו ילדה מקסימה. עליתי לארץ בגיל 48. עזבתי את סנט פטרסבורג ועליתי לארץ ישראל ביחד עם בתי שהייתה בת 25. באתי בהתחלה להרצליה כי בהרצליה גרה אחותי והיא הייתה ותיקה בארץ ובהרצליה.
 
בהתחלה לא היה כל כך קשה בגלל שאחותי עזרה לי הרבה. סיימתי ללמוד באולפן א' והתחלתי לעבוד בחברת סלקום בתפקיד מקופית. עבדתי קצת יותר מ-10 שנים ובגיל 60 יצאתי לפנסיה. בפנסיה אני יותר מבלה בזמן הפנוי, מטיילת, הולכת למתנ"ס: להתעמלות, לחוג סריגה, לחוג קרמיקה ולמחשבים . נפגשת עם חברות בעיר מדברות, צוחקות ומספרות כל מיני סיפורים. לסיכום אני מרוצה שעליתי לארץ ויש לי חיים טובים.
 

מילון

קסקד
הרבה מפלים לא אחד הרבה ביחד לא במקום אחד

ציטוטים

”לא לוותר גם אם יש קושי עם השפה ועם הגיל והמחשב.להנות מהחיים“

הקשר הרב דורי