מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נולדתי להיות מורה

בתמונה זו רואים אותי דן וטל עובדים
כשהייתי מורה בתיכון בצ'רנוביץ
חלום חיי כמורה

חלום חיי בארץ להיות מורה

לפני שעליתי ארצה הייתי מורה בתיכון מקצועי ומיוחד לילדים אשר יש להם קשיי התנהגות ועבדתי שם 15 שנה. כאשר עליתי ארצה מאוד רציתי להיות מורה באתי לפקיד במשרד החינוך אשר היה אחראי על המורים העולים לבקש קורס הסבה, והפקיד אמר לי מילים מאוד מעליבות: "תצטרכי ללמוד מקצוע חדש כי מורה את לא תהיי פה בארץ!".

הלכתי אליו פעם בשבוע וחזרתי הביתה עם דמעות כי להיות מורה זה היה חלום חיי. 

ההתחלה בבית ספר

באותו הזמן כאשר למדתי באולפן הלכתי להתנדב בבית ספר מיוחד ושמו "אורים" זהו בית ספר לילדים עם הפרעות התנהגות קשות. סוף סוף קיבלתי הפניה לקורס הסבה ובזמן שלמדתי המנהלת בבית ספר "אורים" הציעה לי עבודה זמנית בתור מנקה באותו בית הספר. זה מאוד עזר לי מבחינה כלכלית. כל המשפחתי כולל בני הבכור (אבא של טל שפיטלניק) עזרו לי בעבודת הניקיון כדי שאוכל ללמוד ולהתקדם.

חלומי התגשם

כאשר סיימתי את לימודי התקבלתי לתפקידי כמורה לחינוך מיוחד, לאחר מכן עבדתי 21 שנה באותו בית הספר. התחלתי את העבודה כמחנכת של כיתה א' אחרי זה: ב', ג', ד', ה', ו' שזה היה מאוד משמעותי בפיתוח השפה שלי.

סיפור של התלמידה שלי בתיכון באוקראינה (לפני עליתי ארצה)

הסיפור של התמונה מאוד עצוב, הוא קשור לתלמידה שלי לשעבר ששמה לנה, כשהיא נולדה, אימא שלה עזבה אותה בבית החולים וברחה. אחרי בית החולים הילדה עברה לבית יתומים, אני הייתי המחנכת שלה. היה מאוד קשה איתה בגלל התנהגותה. היא הייתה מקללת, מרביצה, עקשנית ואלימה. כשהתחלתי לעבוד אתה, הבנתי שיש ביננו קשר טוב

היא מאוד נקשרה אלי ואני אליה, לאט לאט היא התחילה לבואו אלינו הביתה בסופי שבוע והייתה יוצאת איתנו לכל מקום, אבל תמיד היה לה חלום למצוא את אימא שלה ולהביט לה בעיניים ולשאול למה? פנינו לכל מיני ארגונים והם עזרו לנו בחיפוש. בסוף, מצאנו את אימא שלה ופגשנו אותה. היא הייתה חסרת בית והייתה אלכוהוליסטית ובנוסף, לא זכרה אפילו שנולדה לה בת.

לנה הייתה בשוק שבוע ימים, לא דיברה עם אף אחד ולא יצאה לשום מקום, אך כעבור שבוע ימים היא הגיעה אלינו הביתה ובכינו ביחד ואז החלטנו לאמץ אותה וכך היא נהייתה חלק מהמשפחה שלנו. בעקבות זה היא השתנתה לגמרי ותמיד אמרה שיהיו לה ילדים ותהיה אם למופת. כשהגיעה לגיל 19 התחתנה ועשינו לה חתונה יפה, וכעבור שנה נולד לה בן ושמו אנטולי על שם בעלי ואמרה כשתהיה לה בת היא תקרא לה סופי.

 הקשר הרב דורי של טל שפיטלניק ודן דוחי עם סופי

קישור לסרטון

הזוית האישית

טל שפיטלניק ודן דוחי: אנחנו מאחלים לסופי, שתצליחי בכל מה שאת רוצה.

מילון

הסבה
השלמת לימודים חסרים במקצוע

ציטוטים

”"אני לא אוותר על שום ילד"“

”חלום חיי בארץ להיות מורה“

הקשר הרב דורי