מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נולדתי בשנת 1939 בקהיר שבמצריים

אני ורחל בפגישה הראשונה
רחל ובעלה יושבים ביחד
קורות חיים אסתר דוד

נולדתי בשנת 1939 במצריים בעיר קהיר

למדתי בבית ספר אליאנס של יהודים ולמדתי שם ארבע שפות: עברית, ערבית, צרפתית ואנגלית.

בחופש הגדול הייתי הולכת לעבוד אצל תופרת יהודייה וללמוד לתפור, קיבלתי שכר והסבתא אמרה לי תיקני לךצמיד זהב, הלכתי עם אבי לקנות צמיד זהב.

באותו זמן אבא של בעלי ראה אותי התרשם ממני ושאל את אבי מי זו?  אמר לו אבי: "זאת בתי".  הוא קרהלבנו שיראה אותי. הם הזמינו אותנו לבית שלהם בעיר אליופוליס, הם היו עשירים גרים בווילה גדולה עם שתידירות ובניין של 4 קומות שהיה שייך להם.

לקחתי את אחותי הגדולה והלכנו עם אבא להכיר אותם. הם קיבלו אותנו יפה, אבל בעלי עדיף אותי על פניאחותי וככה התחתנו אחרי חודשיים. אחרי עשרה חודשים נולד לנו ילד יפיפה.

פרצה מלחמת סיני וממשלת מצריים גירשה הרבה יהודים, וגם אותנו הם גרשו.  הפלגנו באנייה עד איטליה, אחרי כמה ימים הפלגנו לארץ ישראל והגענו לחיפה ואחר כך שלחו אותנו ליבנה, זה היה בשנת 1957.

ביבנה גרנו בצריף מפחון כמו רפת, היה לנו מאוד קשה ובכיתי המון, אחרי שלושה חודשים עברנו לרחוב הערבה, בשיכון רכבת. בעלי עבד עבודה קשה בזפת בכביש ובכל מיני עבודות קשות, אחר כך קיבל עבודהב"דואר יבנה" כמחלק מכתבים ואחר כך התקדם ועבד באשנב.

נולדה לי עוד בת עברנו לשיכון קומתיים ליד קופת חולים ושם נולדו לי עוד שני בנים. כשהם גדלו התחלתי לעבוד בגן ילדים, המפקחת התרשמה ממני והציעה לי ללכת ללמוד גננות  ב"גבעת וושינגטון".

בסיום לימודי עבדתי כמורה בבית הספר "בן גוריון" מורה לחשבון, ועזרתי לקבוצות ילדים מתקשים. בעלי נפטרלפני 29 שנים בשנת 1986, ואני גידלתי את הילדים, כולם למדו, וכולם נשואים ולהם נולדו ילדים.

התנדבות כערך חשוב

היום אני אמא וסבתא לנכדים. פרשתי לגמלאות ואני ממשיכה לעבוד ולהתנדב. אני גזברית ב"בני ברית" יש לנו בית תמחוי ברחוב האורן, ביבנה. אני מורה לעולי אתיופיה, מלמדת אותם עברית, על החגים מנהגים ודיניםוגם על עונות השנה וקצת חשבון.

כמו כן, אני מתנדבת ב"שילת", במתנ"ס גרמנוב – בקבלת קהל, תלונות הציבור, בענייני משפחה או חוב כספי לאנשים. אני  מתנדבת גם ב"קו קשר" – מתקשרת למשרד הרווחה פעם בשבוע, ומסייעת לאנשיםמוגבלים וקשישים, ואם יש בעיה אני מוסרת לעובדת סוציאלית שתטפל בהם.

ברוך ה'  אני אמא גאה. הבן הגדול הוא מנהל בנק לאומי בירושלים, הוא התחיל כפקיד ביבנה והתקדם הלאה.הבת השנייה שלי מורה, בבית ספר ביאליק. הבן השלישי , מנהל מרכז הספורט ביבנה (שאול דוד)  והבן הרביעיעובד בזק.

תודה לאל אני מבקשת שנמשיך לשרת את הציבור ולעזור לזולת בעזרת ה' !

מילון

גזוזטרה , פחונים
פחונים - צריפים קטנים שבו גרים

ציטוטים

”אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד“

”תודה לאל אני מבקשת שנמשיך לשרת את הציבור ולעזור לזולת בעזרת ה' !“

הקשר הרב דורי