מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתנת חיי מהים

זיוה ורוני
סבא מנכ"ל מועצת הפרחים
מההכרות ועד הקמת המשפחה

מתנת חיי מהים

היכרות

לפני 50 שנה גרתי בנתניה עם הורי. הייתי בת 20 בערך ומאוד אהבתי ללכת לים. בשבת אחת הלכתי כדרכי לים ושם פגשתי חברים שאיתם הייתי משחקת מטקות. פתאום ניגש אלי בחור גבוה חתיך אם עיניים ירוקות ושיער שחור.

%d7%94%d7%99%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%a1%d7%91%d7%aa%d7%90-%d7%95%d7%a1%d7%91%d7%90

התחלת הקשר

הוא שאל אם אפשר לשחק אתי אמרתי בסדר והתחלנו לשחק. אחר כך הוא ליווה אותי הביתה וקבענו להיפגש ביום אחר. סבא אהב לדקלם לי משיריו של ז'אק פרוור וכך היה שובה את ליבי.

בית הספר החקלאי "כדורי"

באחת מהפגישות שלנו סבא סיפר לי שלמד בבית ספר החקלאי כדורי ארבע שנים ואחר כך התגייס לצבא – לשייטת

הקטנוע

יום אחד אני וסבא הלכנו להצגה. באותה תקופה היה לסבא קטנוע. כשהסתיימה ההצגה גילינו להפתעתנו שאחד הגלגלים נגנב. התבאסנו וחזרנו ברגל הביתה. יחד עם הקטנוע.

החתונה

באחת הפגישות, סבא הוציא שרשרת זהב וענד לי אותה. זאת הייתה הצעת הנישואין. כמובן עניתי בחיוב. בחודש יוני פרצה מלחמת ששת הימים וסבא נפצע. התחתנו כעבור שלושה חודשים בספטמבר 1967

%d7%96%d7%99%d7%95%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%94
הדירה הזמנית

גרנו בנתניה כחצי שנה בדירה ששכרנו ובינתיים בנינו את ביתנו בכפר ידידיה. סבא היה מגיע מהכפר לעיר על הקטנוע שלו. גידולי תותים ופרחים. סבא גידל בכפר תותים תחת מנהרות פלסטיק בזמן שאני המשכתי לעבוד במשרד לחברת ביטוח. שנתיים מאוחר יותר סבא בנה חממה לפרחי ציפורן. בהמשך סבא שלך היה מנכ"ל מועצת הפרחים.

המשפחה שלנו

אחרי חצי שנה הבית היה מוכן ועברנו אליו. הייתי בהריון ראשון ובאוגוסט 1969 נולד רועי (אבא של רוני). בשנת 1972 נולד שלומי, בשנת 1975 נולדה אמירה ובשנת 1979 נולד אורי.

לול עופות

סבא ואני גידלנו פרחים בחממות והיה לנו לול עופות להטלת ביצים ורועי ושלומי היו אחראים לאסוף את הביצים בתבניות (והם "סבלו מאוד").

 

 

הזוית האישית

משוב על התכנית

זיוה נכדתי היקרה אמנם יש לנו פגישות של פעמיים בשבוע בצהריים אבל העבודה שעבדנו יחד בקשר הרב דורי ראיתי עוד צד נוסף שלך התמדה יצירתיות וכישרון במחשב שהוא נושא נסתר בעיני נהניתי מאוד לבלות אתך כל רגע.

רוני הנכדה: היה לי מאוד כיף לעבוד עם סבתאנהניתי לשמוע את סיפור היכרותם מאוד נהניתי לעבוד במסגרת הקשר הרב דורי ולבלות עם סבתא קצת יותר.

מילון

ז'אק פרוור
ז'אק פרוור נולד בפריז לאב שהיה מבקר מחזות. הוא רכש מאמו את אהבת הקריאה והלך עם אביו לתיאטרון לעתים קרובות. אחרי שסיים את לימודיו בבית ספר יסודי עבד בחנות גדולה בפריז.

מנהרות פלסטיק
יריעות לכיסוי בתי צמיחה, חממות,

ציטוטים

” סבא הוציא שרשרת זהב וענד לי אותה. זאת הייתה הצעת הנישואין. כמובן עניתי בחיוב.“

הקשר הרב דורי