מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתנדבת ידיד לחינוך בחולון

נחמה בפעילות כתתית עם התלמידים בבית התפוצות
עמותת ידיד לחינוך - אות הנשיא למתנדב תשע"א
חוויותי בתכנית הקשר הרב דורי

קצת על עצמי

שמי נחמה אדיז'ס ואני מתנדבת בבית ספר שז"ר במסגרת עמותת "ידיד לחינוך".

"ידיד לחינוך היא עמותה שהוקמה בשנת 2008 השמה לה למטרה לשלב גמלאים במפעל התנדבותי במסגרת מערכת החינוך בישראל, בניסיון לשפרה. על פי נתוני העמותה היא מפעילה כאלף וחמש מאות מתנדבים ב-220 בתי ספר בכ-29 יישובים. אלו מקבלים הדרכה והכשרה, ולאחר מכן מסייעים לבתי ספר בסביבת מגוריהם במשך כ-5 שעות שבועיות. נכון לאפריל 2011, נתרמו למעלה מ-180,000 שעות התנדבות למערכת החינוך. בחודש יולי 2011 קיבלה העמותה את אות הנשיא למתנדב. (ויקיפדיה)

תמונה 1

תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר שז"ר

בכל שבוע אני מגיעה למפגש הקבוע של תכנית הקשר הרב דורי ופוגשת את שני בהתלמידים: מיכאל ברסלבסקי ואושר בבדזנוב. בכל שבוע אנו נפגשים יחד, בחדר המחשבים במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי". במסגרת זאת אנו לומדים על השימוש במחשב ומתעדים זיכרונות ילדות. באחד מהמפגשים סיפרתי לתלמידים ולימדתי אותם משחק ששחקתי בילדותי – "משחק הארנק"

משחק הארנק

משחק הארנק היה מאוד מאתגר. לוקחים ארנק שמים בו ניירות ואבנים קטנים שיחשבו שיש שם כסף. קושרים בו חוט שקוף מניחים אותו על הכביש או על המדרכה, ואנו צריכים להתחבא מאחורי שיח או משהו שיסתיר אותנו  (בתקופתנו לא היו הרבה מכוניות כך שיכולנו לשחק בכביש ובמדרכה).

וכשעוברים בכביש אנשים (לא משנה מי עובר ילד או מבוגר) וכשהם מגיעים הם מנסים לקחת את הארנק ואז אנחנו מושכים את הארנק

(על תשכחו שהחוט שקוף) והבן אדם היה בהלם ולא מבין איך הארנק ברח לו, ואנחנו לא מפסיקים לצחוק וכך אנו נהנינו מאוד מאוד.

מיכאל ברסלבסקי, אושר בבדזנוב והמתנדבת נחמה אדיז’ס:

בכל שבוע אנו נפגשים בחדר המחשבים במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי". במסגרת זאת אנו לומדים על השימוש במחשב ומתעדים זיכרונות ילדות.

יום העיון בבית התפוצות

בתאריך 3 במאי, נסענו לבית התפוצות בתל אביב. מאד שמחנו להגיע לבית התפוצות, קיבלו אותנו מאד יפה. העבירו לנו פעילות על התפוצות של כל אחד, כל אחד סיפר על התפוצה שלו ושל משפחתו שמענו מאין הגיע כל אחד מהסבים והסבתות.

התחלקנו לקבוצות, לכל קבוצה צורפה מדריכה. הלכנו לראות תצוגת בתי כנסת עתיקים מכל העולם, ראינו סרטונים והקשבנו להסברים של המדריכות. קיבלנו משימה – למצוא בית כנסת מהתפוצה שלנו.

פגשנו גברת ששמה "דונה גרציה" והקשבנו לסיפור חייה והיה מאוד מעניין.

לאחר מכן, ביקרנו מוצג מאד מרשים שהוא מוצג מוגדל של שער טיטוס, עליו הייתה מוצגת המנורה.

בסוף ביקורנו התכנסנו כולנו יחד בחדר ופגשנו את קבוצת "הקשר הרב דורי" מחורפיש. שיחקנו במשחק מאד יפה וכל אחד רשם על פתקו תכונה חיצונית והיה צריך לנחש מי זה, לאחר שניחשו מי זה הוא סיפר על עצמו. אנחנו היינו צריכים לנחש מילדי מחורפיש והם עלינו.

תמונה 2

נהנינו מאד וחזרנו לבתי הספר.

שיתוף פעולה מתמשך ביה"ס שז"ר בחולון וביה"ס היסודי ב', חורפיש

קישור לתיאור הפעילות בבלוג תכנית הקשר הרב דורי

הזוית האישית

נחמה: בכל שבוע אני מגיעה למפגש הקבוע של תכנית הקשר הרב דורי ופוגשת את שני בהתלמידים: מיכאל ברסלבסקי ואושר בבדזנוב. בכל שבוע אנו נפגשים יחד, בחדר המחשבים במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי". במסגרת זאת אנו לומדים על השימוש במחשב ומתעדים זיכרונות ילדות

מילון

ידיד לחינוך
ידיד לחינוך היא עמותה שהוקמה ב-2008 השמה לה למטרה לשלב גמלאים במפעל התנדבותי במסגרת מערכת החינוך בישראל, בניסיון לשפרה. על פי נתוני העמותה היא מפעילה כאלף וחמש מאות מתנדבים ב-220 בתי ספר בכ-29 יישובים. אלו מקבלים הדרכה והכשרה, ולאחר מכן מסייעים לבתי ספר בסביבת מגוריהם במשך כ-5 שעות שבועיות. נכון לאפריל 2011, נתרמו למעלה מ-180,000 שעות התנדבות למערכת החינוך. בחודש יולי 2011 קיבלה העמותה את אות הנשיא למתנדב.

בית התפוצות
בית התפוצות, מוזיאון העם היהודי, הוא מוסד עולמי שמספר על תרבות אחת רבת-פנים, עשירה ועתירת רבדים; הוא מספר על אנשים ונשים, על מבוגרים וילדים, על משפחות וקהילות, על השנה העברית ומועדיה, על תלאות ושמחות, ועל פירות הרוח, החינוך והיצירה, המסורות ואורחות החיים של העם היהודי, אשר נוצרו במגוון ארצות, בכל מיני תקופות, תחת שליטים ומשטרים שונים, ובשבעים לשונות, במשך אלפי שנים.

ציטוטים

”שמי נחמה אדיז'ס אני מתנדבת בבית ספר שז"ר במסגרת עמותת "ידיד לחינוך".“

הקשר הרב דורי