מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתימן לבית חב"ד ברחובות

הנכדה טליה גדסי
סבתא אורה והנכדה טליה
כשהייתי בת 4 עלינו לארץ . גדלתי בצפון במושב אחיהוד,

שמי אורה שאער, נולדתי בתימן להוריי חיים ושמחה מוחרר בשנת 1945.

כשהייתי בת 4 עלינו לארץ. גדלתי בצפון במושב אחיהוד, שם היה לנו משק חקלאי שהיו בו פרות, עיזים, תרנגולות ועוד. החיים לא היו קלים כלל. את כל עבודות הבית והשדה עשינו בעמל כפינו מבוקר עד ערב.  לדוגמא: את הבגדים כיבסנו ביד. עזרתי להוריי בכל  המטלות והעבודות שנדרשו בבית ובמשק החקלאי. גם את הפרות חלבתי ביד. ויצאתי עם הפרות למרעה. כשיצאתי למרעה השתדלתי  לנצל את הזמן גם לקריאה ולהכנת שיעורי הבית.

את השדה חרשנו במחרשה שהייתה מחוברת לסוס, הסוס והעגלה היה הרכב שלנו.

אמי ע"ה העדיפה לשלוח אותי ללמוד, במקום שאמשיך לעבוד בשדה. ולכן  כשסיימתי ללמוד בבי"ס ממ"ד היסודי במושב אמי שלחה אותי לחינוך חרדי בירושלים. להוריי היה מאוד קשה לשלם עבור לימודים, ביגוד ונסיעות… וב"ה הסתדרתי, שילבתי את לימודיי עם עבודה במטבח הפנימייה בו שהייתי… למדתי 4 שנים בירושלים. וכשהגעתי לגיל שמונה עשרה נשלחתי להיות מורה בצפת בבית  ספר "בית יעקב", היו לי תלמידים ותלמידות עולים חדשים שלא היה להם קל, וסייענו להם גם מחוץ לשעות  הלימודים בבית הספר. עזרנו להם בהכנת שיעורי בית, במסיבות, בלימוד השפה ועוד .

לאחר שלוש שנים שהייתי מורה בצפת הכירו לי בחור חבדני"ק. לאחר החתונה עברתי מהצפון כמעט לדרום גרנו 7 שנים בראשון לציון. לא היה  לי קל המרחק ממשפחתי. אולם ברכת הרבי ליוותה אותנו תמיד. נולדו לי ברוך ה' 8 בנים ו 4 בנות ולאחר שבע שנים עברנו לגור ברחובות. קבלנו ב"ה ברכה מהרבי למבנה ציבורי שבתחילה היה חד קומתי. ושימש רק לכולל וב"ה נהיה מפעל חיים – בית חב"ד ובו 4 קומות שכולל בית כנסת, ישיבה, 5 גנים, מקווה, בית תמחוי ועוד… וזאת ב"ה תודות לרבי שלנו שברכותיו מלוות אותנו תמיד.

היום אני סבתא ב"ה, יש לי נכדים ונכדות וב"ה גם נינים ונינות כן ירבו.

סיפורים רבים ומופלאים יש לי כשליחת הרבי, ולהלן אחד מהם: משפחת כהן, שכנים יקרים שלא היו שומרי תורה ומצוות כלל, הוזמנו אלינו מידי פעם לסעודת שבת, חג ובאירועים שונים.. בסיום כל סעודה זכינו מהם להבעת תודה, הערכה והתרגשות מהחוויות הנעימות והטובות שהם חוו  אתנו… אט אט הם התוודעו למצוות השונות: שמירת שבת, תפילה, חינוך וכדו'. כיום, ב"ה, הם מנהלים אורח חיים חרדי חבד"י  ונמנים כחלק ממשפחת השליחים בבית חב"ד..

הזוית האישית

היום אני סבתא ב"ה, יש לי נכדים ונכדות וב"ה גם נינים ונינות כן ירבו.

מילון

אֲחִיהוּד
הוא מושב עובדים בגליל המערבי, הממוקם במרחק של כ-9 ק"מ מזרחית לעכו. נוסד בשנת 1950 על ידי עולים מתימן. משתייך לתנועת המושבים ונכלל במועצה האזורית מטה אשר. מושב אחיהוד הוא בעל צביון דתי (לאומי) אולם מתגוררים ביישוב תושבים אשר אינם דתיים.

בית חב"ד
באנגלית: Chabad House) הוא מרכז אזורי של חסידות חב"ד המנוהל על ידי השליח חב"ד המקומי. מטרת בתי חב"ד לעזור ולתמוך ביהודים בתחומים מגוונים, בעיקר בענייני יהדות. בתי חב"ד הראשונים הוקמו ב־1950 (ה'תש"י). כ־3,650 בתי חב"ד פועלים בכ־950 ערים השוכנות ב־90 מדינות בעולם

ציטוטים

”היום אני סבתא ב"ה , יש לי נכדים ונכדות וב"ה גם נינים ונינות כן ירבו. “

הקשר הרב דורי