מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתימן לארץ ישראל

סבתא סעידה ונכדתה שני
סבתא סעידה על אדמת ארץ ישראל
אי אפשר להגיע מתימן ישירות לארץ ישראל לכן נחתנו תחילה בגרמניה.

הנכדה, שני מרחבי, מתעדת את סיפורה של סבתא סעידה מרחבי.

הסיפור שאני רוצה לספר לכם הוא על עלייתה של סבתי סעידה מרחבי לבית פאיז מתימן לארץ ישראל, ארץ הקודש. מכיוון שסבתי אישה מבוגרת ושפתה כבר אינה ברורה, מעלה אני את סיפורי על הכתב.

סבתי עלתה לארץ ישראל בשנת 1993. לפני הגעתם לארץ, הם נחתו בגרמניה מפני שאי אפשר היה להגיע מתימן ישירות לארץ ישראל. הם שהו בגרמניה יומיים בלבד. כעבור יומיים הם עלו על מטוס לארץ ישראל. כשהם נחתו בישראל, קיבלו אותם בסבר פנים יפות ואז לקחו אותם למרכז קליטה שבקרית גת, סבתי מספרת שהיה להם קשה שם מפני שמשפחתם שעלתה בעלייה הקודמת לארץ נשלחו למרכז קליטה ברחובות, בשכונת 'אושיות'. סבתי ובעלה ביקשו מהסוכנות שיעבירו גם אותם לגור במרכז קליטה ב'אושיות' כדי שיוכלו להתאחד עם משפחתם, לשמחתם הרבה הם הסכימו.

סבתי, בעלה (יוסף) וילדיה עברו להתגורר במרכז קליטה באושיות שם היה להם יותר נחמד עם משפחתם למרות זאת היו להם עדיין קשיים. אנשים טובים שתמכו בסבתי ובמשפחתה, עודדו אותם והבטיחו להם שיהיה להם רק טוב והם אכן צדקו… סבתי מספרת שהם התרגלו: למזג האוויר, לשפה, ללבוש ולכולם!

הזוית האישית

על סבתי: היא אישה מיוחדת. יש בה מידות טובות ואוהבת לעזור ובעיקר, רואה את הטוב שבכל דבר.

עד היום סבתי מודה לקב"ה שזיכה אותה ובעצם את כולנו להיות בארץ ישראל  – הארץ המובטחת!

מילון

מרכז קליטה
מרכזי הקליטה הם ביתם הראשון של העולים. המרכזים מהווים מקום מוגן ובית חם ובטוח לעולים, במטרה לעזור להם להסתגל בהדרגה למנטליות החדשה הלא מוכרת בארץ אליה הגיעו. מרכזי הקליטה מתקשרים עם העולים עוד בטרם עלייתם ארצה. הם עושים זאת על ידי שליחים בכל רחבי העולם. השהות במרכזי הקליטה מתואמת מראש עם המרכזים, והיא כרוכה בתשלום נמוך יחסית. לרוב שוהים העולים החדשים במרכז הקליטה במשך שישה חודשים

ציטוטים

”סבתי מודה לקב"ה שזיכה אותה ובעצם את כולנו להיות בארץ ישראל - הארץ המובטחת!“

הקשר הרב דורי