מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחת ניר לדורותיה

סבתא ואני במהלך העבודה בתכנית
סבתא בצעירותה
קורות המשפחה שלנו - משפחת ניר

המשפחה שלנו קטנה ומלוכדת. באחת מתקופותיה הקשות של המשפחה טבעה רינת, בת הדור השני במשפחה והדודה שלי, את השם "משפחת ניר לדורותיה" . שם זה מגדיר את תחושת הלכידות המשפחתית שלנו. את שם המשפחה ניר סבא שמוליק וסבתא עפרה בחרו לפני החתונה שלהם. כיום יש לנו במשפחה הרבה נירים: ניר כשם משפחה וכשם פרטי, ואפילו בשם רינת מסתתר ניר הפוך. ובעתיד יהיו ודאי עוד ועוד נירים במשפחה. סבתא עפרה היא אם המשפחה ושם השושלת הקטנה שלנו "ניר", מתחיל עם סבתא עפרה וסבא שמוליק.

ילדות בקיבוץ גת

הישוב היהודי בארץ ישראל היה אז שומם וקטן ונתון לשלטונה של בריטניה שהייתה בעלת המנדט על ארץ ישראל. סבתא עפרה מספרת: "אבא שלי מאיר, עבד בסלילת כבישים בתל-אביב הקטנה וכשנולדתי אבא הלך ברגל מתל-אביב לביה"ח בלינסון בפתח-תקוה ובכסף שחסך על הנסיעה קנה פרחים בצבעי אדום, לבן וצהוב והביא לביה"ח. מאז לכל ילד שנולד לי (רינת ודודי) – אבא שלי הביא פרחים בצבעי אדום, לבן וצהוב ואני ממשיכה במסורת זו, ומביאה לכל נכד שנולד פרחים בצבעי אדום, לבן וצהוב". גם כשליאור אחותי ואני נולדנו, סבתא שלנו הביאה פרחים בצבעי אדום, לבן וצהוב. ואני גם אביא לנכדים שלי כשיהיו – פרחים בצבעי אדום, לבן וצהוב

לקובץ התיעוד המלא:

מצגת רב דורי

 

תמונה 1

 

תרשים צאצאים

תמונה 2

הנכדה ירדן

תמונה 3

הזוית האישית

עפרה ניר-גל השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי נכדתה ירדן ניר. התכנית נערכה בבית הספר המשתלה בתל-אביב-יפו, התשע״ט.

ירדן וסבתא

תמונה 4

מילון

לינה משותפת
ילדי הקיבוץ היו לנים בלילות יחדיו, במנותק מהוריהם, במבנים ייעודיים, שנקראו בתי ילדים, וטיפלה בהם ה"מטפלת". בתי הילדים היוו מעון קבע לילדים, בו גם אכלו, גם ישנו, התרחצו ולמדו.

ציטוטים

”כל אחד, בכל גיל ובכל מצב, יכול ללמוד ולהתפתח אם רק יחפוץ בכך“

”מאז לכל ילד שנולד לי - אבא שלי הביא פרחים בצבעי אדום, לבן וצהוב ואני ממשיכה במסורת זו“

הקשר הרב דורי