מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחת נחשון המורחבת

סבתא מזל עם הנכדה יעל
סבתא מזל עם תמונת היקרים לה
הייתה אווירת שבת שהיא עונג שבת אמתי

שבת ואירועים שמחים במשפחת נחשון המורחבת
 
הגענו לעיר כפר סבא מתימן מהעיר שנקראת רצאבה בשנת 1949. משפחת נחשון מצד אבי, כמעט כל המשפחה, אחיי ,אבי ואחי אמי. גרנו בשכונת גאולים. את כל האירועים חגגנו בשכונה, חתונות בחצרות ובבתים. בשבתות  היו  מגיעים אורחים מחוץ לעיר ואז כל המשפחה הייתה הולכת לאותו מארח ולוקחת איתה את הג'עלה (ג'עלה זה פיצוחים, שתייה ולפעמים גם חתיכות קטנות של צלי בשר מיוחד לג'עלה).
 
תמונה 1
 
היינו יושבים ליד שולחנות ערוכים.שרים שירי שבת מהדיוואן , ספר שירי שבת ושירי שמחות ואירועים. ודברי תורה בין השירים. הייתה אווירת שבת שהיא עונג שבת אמתי. לאבי היה אח שעלה לארץ לפני העלייה הגדולה בשנת 1949. הוא גר בפתח תקווה. לי ולאחיי הייתה התרגשות כאילו נסענו לאילת, מרוב שלא היינו רגילים לבקר דודים, כי כל המשפחה גרה בכפר סבא וזה חלק מזיכרונות ילדותי הטובים.
 
העשרה
דיוואן: "ספר שירה לשבת.  דיוואן – מילה מן השפה הערבית שפירושה כינוס חומר בכתב. במהלך ימי הביניים עבר המושג מן התחום המינהלי (פנקסי רשימות) לתחום הספרות: הדיוואנים היו קובצי שירה, וכל דיוואן ריכז את יצירותיו של משורר אחד, אם כי לא בהכרח את כל יצירותיו"
 
תשע"ו

מילון

מהדיוואן
ספר שירה לשבת. דיוואן - מילה מן השפה הערבית שפירושה כינוס חומר בכתב. במהלך ימי הביניים עבר המושג מן התחום המינהלי (פנקסי רשימות) לתחום הספרות: הדיוואנים היו קובצי שירה, וכל דיוואן ריכז את יצירותיו של משורר אחד, אם כי לא בהכרח את כל יצירותיו

ג'עלה
ג'עלה זה פיצוחים, שתייה ולפעמים גם חתיכות קטנות של צלי בשר מיוחד לג'עלה

ציטוטים

”המשפחה היא מקור השמחה“

הקשר הרב דורי