מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחת חפץ

סבתא בילדותה בישראל
סבתא בילדותה חג פורים בבית הספר
משפחה מרובת ילדים

תקופת הילדות של סבתא שנולדה ביהוד למשפחה בת שבעה ילדים.

שמות ההורים והאחים של סבתא: אב שלמה, אם יפה, שעלו לארץ ישראל בשנת 1949 ממצרים הם הגיעו עם 2 ילדיהם הבחורים עליזה ואברהם גרו בבנימינה שם נפגשו עם עוד המון אנשים שהגיעו מכל קצוות תבל ושם למדו את המנהגים של שכניהם. "היינו נפגשים ומתארגנים לכל מיני פעילויות חברתיות כל ילד הביא את הסיפור מביתו".

שנה טובה – סבתא בילדותה

תמונה 1

לאחר מכן עברו לבית ליד שם נולדו להם עוד ילדים יעקוב אביבה משה ולאחר מכן עברו לגור בסלמה ולאחר מכן עברו למושבה יהוד ושם נולדתי אני מספר 6 במשפחה גרנו בצריף עם חצר עם תרנגולות עם כבשים ולאחר מספר שנים עברנו לגור ביד אליהו ושם נולד ילד נוסף בשם בנימין. החיים היו שונים מהיום לא היו פלאפונים וטלוויזיות ולכן ההינו יורדים למטה ונפגשים עם חברים ומי שלא היה מגיע היינו דופקים על דלת ביתו ורוב הבילוי היה במשחקי חברה ובתנועת נוער, כל יום שישי הייתה פעולה בתנועה ושם ההינו משחקים ויוצאים לטיולים. היינו ישנים באוהלים ולומדים על ארץ ישראל, החיים היו יותר פשוטים מהיום, התקשורת הייתה בין החברים יותר טובה, העזרה ההדדית, השוני בחיים שלא היה משחקים ופעם אנחנו המצאנו משחקים ההינו משחקים בחמש אבנים, בגולות, גוגואים קלס קפיצה, בחבל קפיצה.

הזוית האישית

סבתא פרידה: היה לי מאוד חשוב לשתף את סיפור חיי, במיוחד עכשיו שחוגגים 70 שנים למדינה. אני נולדתי פה וחוויתי את כל המלחמות והשינויים. נהניתי לבלות זמן איכות עם הנכד שלי.

אופק: שמחתי להיות עם סבתא ולשמוע את הסיפור שלה.

מילון

מעברה, ערבות הדדית
תחנות המעבר של העולים לפני התיישבות קבע. ערבות הדדית- אחריות הקהילה אחד כלפי השני.

ציטוטים

”"כל ישראל ערבים זה לזה" האחדות והערבות בין סבתא לאנשים בשכונה.“

הקשר הרב דורי