מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחתנו והרבי מלובביץ'

המשפחה
חוגגים בר מצווה
הקשר בין משפחתנו לרבי וחב"ד

הרבי מלובביץ' וחב"ד הם חלק משמעותי בחיי משפחתנו. לאורך השנים היו לנו מפגשים מרגשים. סבא שלי, אלי, למד בישיבה של חב"ד בראשל"צ במשך ארבע שנים בגילאי 8-12. הוא היה תלמיד מצטיין וקיבל אפילו פרס הצטיינות. בשירותו הצבאי של סבא בחיל האוויר היה ראש משלחת בארצות הברית. בזכות קרבתו לחב"ד לקח את כל המשלחת לברוקלין לביקור אצל הרבי וקהילתו. מי שליווה את המשלחת היה חב"דניק בשם בצלאל. סבתא יהודית הייתה אז בהריון עם אמי וביקשנו לקבל ברכה מהרבי.

מכתב הרבי לבת מצווה של אמא מירי זאבי

תמונה 1

נקבעה לכל המשפחה פגישה אישית עם הרבי בשעת לילה מאוחרת. בדרך כלל הפגישות אורכות כחמש דקות. הרבי האריך בשיחה עם סבא ודן איתו בענייני הצבא וחיזק את עם ישראל. בסוף השיחה ברך את כולם וסבתי קיבלה ברכה מיוחדת כתובה ללידה הקרובה.

בשבת התארחנו אצל משפחה חב"דניקית. בארוחת ליל שבת נאמר לנו, שלמחרת, בשבת בבוקר, הרב יאמר דבר תורה. למחרת סבי ודודי אייל הלכו לתפילה ואילו סבתי ודודי גיל-עד, שהיה בן שבע נשארו בבית. לאחר התפילה התכנסו מאות חב"דניקים באולם והרבי החל את דרשתו. מנהגו של הרבי היה לדבר זמן מה לעשות הפסקה לפנות לקבוצה מתוך הקהל להרים כוסית לחיים ולשיר. כשהביט בקבוצה בה סבי ישב החלה מהומה. הרבי החל לעשות תנועות משונות עם ידו. מי שישב ליד סבא שאל אותו האם יש לסבא ילד נוסף [זאת על פי התנועות של הרבי]. בצלאל שהיה בקהל הבין מיד במה מדובר ורץ להביא את גיל-עד, שישן שנת ישרים עם סבתא. הוא אמר לסבתא שהרבי רוצה את הילד. סבתא הלבישה במהירות את גיל-עד ובצלאל "חטף" אותו ורץ לאולם.. גיל-עד הועבר מיד ליד מעל הראשים עד שהגיע לסבא. הרבי הביט שוב לעבר הקבוצה של סבא ומשראה את גיל-עד סימן לתת לו כוס גדולה של יין, מיד הושטו מכל כיוון כוסות פלסטיק גדולות. המשפחה בה התארחנו הייתה מאושרת שזכתה לארח אותנו. ההתרגשות שלנו ושל כל הקהל הייתה גדולה מאוד.

לימים גיל-עד חיפש וחיפש את בת הזוג שהקב"ה ייעד לו ולא צלחה לו הדרך. סבא טס מטעם חיל האוויר לארצות הברית ואז ביקש מבצלאל שייקח אותו ל"ציון" של הרבי. שם סבא ביקש מהרבי שימצא זיווג טוב ומוצלח לגיל-עד. תקופה קצרה לאחר שחזר סבא מארה"ב גיל-עד נפגש עם רעייתו לעתיד, רותי, בבית הכנסת בו אנו מתפללים, כשבאה להתארח אצל חברתה, וראו איזה פלא, רותי היא ממשפחה חב"דניקית הגרה בכפר חב"ד.

במסיבת האירוסין סבא סיפר את הסיפור. האורחים היו פעורי פה והדוד של רותי, שהגיע לאירוסין מארה"ב קרא בקול : "אני הייתי שם". לימים נולדה אמי , מרים ברכה, בכ"ח סיוון ,יום פטירתו של הסבא רבא על שמו היא קרויה[ברוך] ואחותי הבכורה, זוהר, נולדה בי"ד אייר, יום הולדתה של הסבתא רבא של אמא [מרים].

נ.ב-גם אבי ומשפחתו מאוד קשורים לחב"ד

כשסבתא ספרה לי את הסיפור הזה הייתי פשוט בהלם…הוא סיפור מרתק מאוד, וכך מצאתי לנכון לתעד אותו בקשר הרב דורי…

 

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תוכנית הקשר הרב דורי בבית ספר מעלות משולם רחובות בשנת תשע"ט.

מילון

חב"ד
חסידות חב"ד ליובאוויטש (ראשי תיבות של "חכמה, בינה, דעת") היא חצר חסידית, ממשיכתה של שושלת חב"ד שנוסדה על ידי רבי שניאור זלמן מלאדי בשלהי המאה ה-18[2]. בשנת ה'תקע"ג (1812) עבר בנו רבי דובער שניאורי לעיירה לובביץ', שממנה פעלו רוב אדמו"רי חב"ד ועל שמה נקראה החצר.

ציטוטים

”כשסבתא ספרה לי את הסיפור הזה הייתי פשוט בהלם, הוא סיפור מרתק מאוד.“

הקשר הרב דורי