מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחתי היגיעה לארץ מבולגריה

הקשר הרב דורי
הקשר הרב דורי
כשהייתי בן 25 התגייסתי ונלחמתי במלחמת יום כיפור

שמי דוד בילו, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי איתן בילו. בביה"ס תל נורדאו בתל אביב. במסגרת המפגשים אני מספר לו על תחנות שונות בסיפור חיי והוא מלמד אותי 
 
נולדתי בתאריך 1.1.1948 ביפו. משפחתי היגיעה לארץ מבולגריה. יהדות בולגריה  "יהדות בולגריה היא קהילה יהודית מרובת קהלים, עתיקה מאוד מהמאה ה-2 ועד ימינו…בשנת 1945 הגיעה הקהילה לשיא גודלה ומנתה 49,172 נפש."
שם משפחתי היה ועד היום הוא בילו. לפני שמשפחתי עלתה לארץ, שם המשפחה שלנו היו "בלו", על שם עיר בספרד.יש לי שני אחים. כשהייתי קטן הייתי משחק בעיקר כדורגל. למדתי בבית ספר יסודי ויצמן שביפו.
 
כשהייתי בן 25 התגייסתי ונלחמתי במלחמת יום כיפור. לאחר המלחמה התחלתי לעבוד כנגר.
 
התחתנתי ונולדו לי שלושה ילדים, שני בנים ובת.
 
כיום יצאתי לפנסיה, אני מחלק את שעותי בעיקר עוזר ומבלה עם נכדיי ומשתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי איתן בילו.
תמונה 1
 
העשרה
יהדות בולגריה: "יהדות בולגריה היא קהילה יהודית מרובת קהלים, המתקיימת באזור בולגריה מהמאה ה-2 ועד ימינו. ב-1945 הגיעה הקהילה לשיא גודלה ומנתה 49,172 נפש.תקופת מלחמת העולם השנייה הייתה מכוננת וגורלית בתולדותיה של יהדות בולגריה ובמהלכה נרדפו בני הקהילה וניצלו מגירוש אל מחנות ההשמדה, שעות ספורות לפני שיצא לפועל. התחיקה האנטי-יהודית אשר פגעה בכל היבטי חייה של יהדות בולגריה, הובילה לחיזוק הזיקה הלאומית ציונית והגברת המוטיבציה לעלייה לישראל".
תשע"ו

מילון

יהדות בולגריה
יהדות בולגריה היא קהילה יהודית מרובת קהלים, המתקיימת באזור בולגריה מהמאה ה-2 ועד ימינו. ב-1945 הגיעה הקהילה לשיא גודלה ומנתה 49,172 נפש.תקופת מלחמת העולם השנייה הייתה מכוננת וגורלית בתולדותיה של יהדות בולגריה ובמהלכה נרדפו בני הקהילה וניצלו מגירוש אל מחנות ההשמדה, שעות ספורות לפני שיצא לפועל. התחיקה האנטי-יהודית אשר פגעה בכל היבטי חייה של יהדות בולגריה, הובילה לחיזוק הזיקה הלאומית ציונית והגברת המוטיבציה לעלייה לישראל.

ציטוטים

”כיום יצאתי לפנסיה, אני מחלק את שעותי בעיקר עוזר ומבלה עם נכדיי “

הקשר הרב דורי